Avatar billede nird Nybegynder
29. januar 2004 - 15:39 Der er 3 kommentarer

henvisninger til underrapporter

Har lavet en rapport, hvor der bruges to sql-forespørgsler som udgangspunkt. Hvor den ene indgår som en underrapport.
Så vil jeg gerne udregne et tal, hvor jeg skal bruge et tal fra hver sql-forespørgsel.

Men har problemer med at henvise til en værdi i underrapporten. Får retuneret "#Name?".

Har en underrapport der hedder "Budget", herunder en værdi der hedder "omsat" Som jeg gerne vil arbejde videre med.

Prøvet at henvise med bl. a.:
[Budget subreport].Report![Omsat]

(Hvorefter den brokker sig over Syntaks fejl)

Nogle der kan hjælpe?
29. januar 2004 - 15:42 #1
Syntaksen i VBA er således:

Me![Navn på underrapport-object]![Felt i underrapport]

Hvis du skriver henvisningen direkte i en tekstboks kan du ikke skrive Me, men skal i stedet bare skive:
=[Navn på underrapport-object]![Felt i underrapport]
29. januar 2004 - 15:43 #2
Kontroller at du bruger det rigtige navn til underformularen.

Navnet skal være det som du finder i egenskaben Navn, hvis du i rapportdesign klikker ÉN gang på underformularen.
06. marts 2004 - 21:18 #3
Nird->Har du løst dit problem? hvis ja, lukker du så ikke spørgsmålet?