Avatar billede dang3r Nybegynder
29. januar 2004 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent fra MySQL?

Er det muligt at hente data fra en MySQL server/db over nettet? Og hvordan? Min VB version er 6.0.. Har jeg evt. brug for .NET? (Jeg har ingen anelse om det selv, jeg ved ikke hvad forskellen er på 6.0 og .net)
Avatar billede dang3r Nybegynder
29. januar 2004 - 15:42 #1
Glemte lige..: Kan man evt lave noget python/C plugin?? <-- Le ikke :) Aner ikke helt hvad jeg snakker om selv..
Avatar billede sjh Nybegynder
29. januar 2004 - 15:45 #2
Avatar billede dang3r Nybegynder
29. januar 2004 - 16:27 #3
Tak tak, det var sådan noget jeg ledte efter..
Avatar billede sjh Nybegynder
29. januar 2004 - 16:32 #4
Glemte bare lige at skrive... Hvis det ikke er din egen SQL-Server er det ikke sikkert du kan logge på ude fra.. (så er den låst til localhost)

Tak for point :-)
Avatar billede thread Nybegynder
04. februar 2004 - 01:36 #5
Sørg for at have MyODBC driver installeret, og brug ADO ligesom du vil bruge til at åbne access databaser med. Så i stedet bruger du bare en connection-string som disse:
Lokal database: "Driver={mySQL};Server=mySrvName;Option=16834;Database=mydatabase;"
Remote database: "Driver={mySQL};Server=data.domain.com;Port=3306;Option=131072;Stmt=;Database=my-database;Uid=username;Pwd=password;"