Avatar billede sus Nybegynder
29. januar 2004 - 15:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i filtyper i outlookmeddelelser

Når andre sender mig vedhæftede dokumenter i forskellige formater (word dokumener, excel regneark, genveje osv) vises de med windowsikon og der kommer en fejl på skærmen, når jeg forsøger at åbne.
Windowsindstillingerne er korrekte mht filtyper.
Hvordan tilretter jeg Outlook 2000 til at se de rigtige filtyper, så jeg kan åbne dem?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
29. januar 2004 - 15:03 #1
Explorer - Funktioner - Mappeindstillinger - Filtyper, her skulle de gerne stå korrekt før det virker
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
29. januar 2004 - 15:05 #2
du vælger funktioner i din stifinder.. derunder vælger du mappeinstillinger
så vælger du fanen filtyper, og finder de forskellige .xls og .doc osv, og fjerner den instilling der er derinde.. Næste gang du så vil åbne en af disse typer, så spørger windows hvilket program du vil anvende og her vælger du så det rigtige, og husker fluebenet i "anvend dette program hver gang" DET VIRKER :o)
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2004 - 15:06 #3
hvis det er de samme formater som går igen og igen, kan det være at Outlook har blokkeret disse (altå nægtet modtagelse)
Der ligger en vejledning her:
http://www.riversen.dk/?id=tips#outlook
Da du benytter Outlook2000 skal punkt 2 dog være:
Find nøglen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security
Avatar billede sus Nybegynder
29. januar 2004 - 19:57 #4
Hej og tak for svar
Har checket ...mappeindstillinger/filtyper, hvor alt tilsyneladende er korrekt. Vil prøve mcse henriks forslag inden jeg overvejer catbody's - det ligger vist noget over mine evner, eller rettere sagt - risikoen for fejl er stor, hvis jeg går i gang med så avancerede midler.