Avatar billede robinhood Nybegynder
29. januar 2004 - 14:52 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Sende email til personer i accessdatabase fra outlook express

Jeg har en accessdatabase med en lang række personer. Jeg vil gerne via tryk på en knap i en formular kunne sende en e-mail til dem gennem outlook.

Altså jeg foretager f.eks. en søgning på postnummer og klikker på knappen "email", så åbner outlook med alle emailadresserne på de fundne personer i bccfeltet.

Nogen ideer?
29. januar 2004 - 14:54 #1
Du kan sende mail på den simple og den avancerede måde. Dette er den simple:
docmd.SendObject ,,,"Ole@Olsen.dk",,,"Emne", "Brødtekst", "True
Avatar billede terry Ekspert
29. januar 2004 - 15:32 #2
This function require that you have a reference to Outlook. It also places email address in the BCC field but that can easily be changed.

If you call the function with abodty text then this will also be filled out.

Function OpenMail(Body As Variant) As Integer
Dim rs As ADODB.Recordset
Dim Outl As Outlook.Application
Dim Post As Outlook.MailItem
Dim sBCC As String

    On Error GoTo Proc_Err

    Set rs = New ADODB.Recordset

    rs.Open "Select * From YourMailList", CurrentProject.Connection, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly

    If Not rs.EOF Then
    'Open Outlook

        Set Outl = CreateObject("Outlook.Application")
        Set Post = Outl.CreateItem(olMailItem)

        Do Until rs.EOF

            sBCC = sBCC & rs!Email & ";"

            rs.MoveNext

        Loop

        Post.BCC = sBCC

        If Not IsNull(Body) Then
            Post.Body = Body
        End If

        Post.Display

        Set Outl = Nothing

    End If

Proc_Exit:

    On Error Resume Next

    Set rs = Nothing

    Exit Function

Proc_Err:

    Msgbox "ERROR ..."

    Resume Proc_Exit

End Function
Avatar billede hnteknik Novice
29. januar 2004 - 22:21 #3
>>terry
Can you automate anything with Outlook Express as it is a free appl. ??
If true - tell me the name of the reference dll
I think the above is only working with the real Outlook.

Henrik
Avatar billede hnteknik Novice
29. januar 2004 - 22:25 #4
"Microsoft Outlook 8.0 Object Library"  or better.

You can maybe also use the MAPI message objects
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2004 - 18:25 #5
hnteknik>was this an answer to your own question "Microsoft Outlook 8.0 Object Library"  or better." ?

I am not sure if its possible to automate Outlook Express, it isnt a part of Office so I don´t think it will be!
Avatar billede hnteknik Novice
31. januar 2004 - 11:22 #6
Terry>> ja det var en bekræftelse af, at det går kun med den rene outlook.
robinhood spørger efter 'Sende email til personer i accessdatabase fra outlook express' og det må vi konstatere, at ded går umiddelbart ikke, men må ske kan man sende igennem andre mailobjekter MAPI etc.

Installér Outlook er løsningen.
Avatar billede terry Ekspert
31. januar 2004 - 11:34 #7
:o) hehe I hadnt seen Express

Yes I think the solution is upgrade to Outlook!
Avatar billede mugs Novice
31. januar 2004 - 15:29 #8
En mulighed kan være, at lave en liste med alle e-mailadresser, og derefter med en VBA-kode overføre disse til en felt der ved hjælp af DoCmd.SendObject sender til alle adresser i feltet.

Kan sende en testdb (db58), blot læg din e-mail.
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2004 - 17:13 #9
robinhood>If you gave a little feedback then perhaps we can help!
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2004 - 19:43 #10
.
Avatar billede robinhood Nybegynder
09. februar 2004 - 20:19 #11
Det ser ud som om min eneste mulighed er at opgradere til Outlook.
Avatar billede mugs Novice
09. februar 2004 - 20:21 #12
Jeg sender til een eller mange fra Outlook Expres efter ønske. Hvis du lægger sin e-mail kan jeg sende dig et eksempel.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2004 - 21:10 #13
Private Sub Command0_Click()
Dim rs As ADODB.Recordset
Dim sEmail As String

    Set rs = New ADODB.Recordset
    With rs

        Set .ActiveConnection = CurrentProject.Connection
            .Open "Select Email From tblEmails", , , adLockOptimistic

        sEmail = .GetString(adClipString, , , ";")

    End With
    rs.Close

    'emails placed in BCC
    DoCmd.SendObject , , , , , sEmail, "Subject", "This is the body text", True

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2004 - 20:12 #14
.
Avatar billede terry Ekspert
14. februar 2004 - 11:04 #15
.
Avatar billede terry Ekspert
19. februar 2004 - 18:00 #16
.
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2004 - 12:23 #17
come on robinhood, how about some feedback!
Avatar billede terry Ekspert
25. februar 2004 - 19:07 #18
.
Avatar billede robinhood Nybegynder
26. februar 2004 - 12:39 #19
Undskyld jeg har været lidt fraværende. Terrys svar er det jeg havde brug for.
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2004 - 19:59 #20
and?
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 21:11 #21
.
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2004 - 21:35 #22
are we getting there?
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2004 - 19:52 #23
tak
Avatar billede mlhave Nybegynder
12. marts 2004 - 10:27 #24
Er der ikke en begrænsning, i Outlook, på hvor mange mailadresser man kan have med?
Vi det fx. virke ved 200 forskellige mailadresser?
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2004 - 17:29 #25
Hi Mikael, I remember seeing somthing here in eksperten concerning a limit, but I must admit I dont know if there is. It would be quite easy to slit it into smaller bites though.
But dont you have FMS? :o)