Avatar billede kennovs Nybegynder
29. januar 2004 - 08:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows Longhorn?

Hey!

jeg sad lige og kiggede inde på http://www.freewindows.dk der havde de linket til det nye windows longhorn. nogle der ved hvor man kan hente det henne? Er det bare en opgradering af windows XP?

Det longhorn på freewindows.dk virkede ikke!

Mvh Kenneth
Avatar billede snowball Novice
29. januar 2004 - 08:44 #1
Øh, du godt klar over det ikke er selve Windows Longhorn de snakker om, ik' ? Det er bare en theme pack du kan hente så din WinXP kommer til at ligne Longhorn!

Du kan på http://www.windowsx.org/enhance/myvs/lhtrans.html hente den theme pack de snakker om.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. januar 2004 - 08:53 #2
Du kan da godt kalde longhorn for en opgradering, men det er nu et selvstændigt operativsystem. Som forventes klar om 2-10 år. Og til den tid, kan de ikke hentes gratis.
Avatar billede ld Nybegynder
31. januar 2004 - 12:01 #3
Longhorn er ikke bare et selvstændigt styresystem. Det er "det nye styresystem". Den kommer med en ny filhåndtering, kaldet WinFS : http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_alpha.asp .
Med longhorn behøver man ikke at samle f.eks. alle sine musikfiler i samme mapper. Det nye filsystem detecter alle filtyper og danner en fiktiv mappe, så man hele tiden har overblik over sine filer. Dvs. den "danner" en mappe som hedder musik, film osv osv, præcis som XP, men til forske fra XP skal filerne ikke ligge i denne mappe for at maskinen kan finde ud af det. Den ligger dem der, for så kan man altid fonde sine filer i den mappe, uanset hvor de rent fysisk ligger på disken. Med dette filsystem er system recovery også lettere og mere præcist. Jeg glæder mig til det kommer. Der er allerede masser af Longhorn temaer med den nye bar i siden, hvor forskellige systemoplysninger, ur osv ligger. Der er to her (du skal have desktopX for at anvende temaet): http://www.wincustomize.com/skins.asp?searchtext=longhorn&sort=updatedate&order=Descending&library=31 . Ellers kan du kigge på www.themexp.org . Her er det muligt at finde nogle lækre longhorn temaer. Spørg hvis der er mere....
Avatar billede kennovs Nybegynder
17. marts 2004 - 09:00 #4
hej
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. marts 2004 - 09:25 #5
flot
Avatar billede dmcn Praktikant
17. marts 2004 - 10:50 #6
kennovs : Gider du forklare hvorfor du ikke mener, at ld og snowball er berettigede til point? De har besvaret dit spørgsmål, så du må finde på en bedre forklaring end "hej".
Avatar billede kennovs Nybegynder
17. marts 2004 - 10:54 #7
Hvordan giver jeg dem de point nu så??
Avatar billede dmcn Praktikant
17. marts 2004 - 10:56 #8
Du opretter et nyt spørgsmål med titlen "point til ld og snowball" (eller hvem du nu synes fortjener point) hvor du udlover 60 point (som her) og lægger et link til dette spørgsmål i spørgsmålsteksten. Derefter lægger du linket til det nye spørgsmål herinde, så de kan se hvor de skal lægge et svar.