Avatar billede nygse Nybegynder
25. januar 2001 - 14:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Graf med flere kategorier i x-grafen

Hej!
Jeg har et regneark, som indeholder en liste over år, betegnelser samt antallet.
Jeg vil godt at der på y aksen er antallet talt om  (lodret).
På X-aksen(vandret) vil jeg godt have en søjle pr. år indenfor hver betegnelse.
Når jeg laver grafen via guiden - så sætter den udmiddelbart ud for hver søjle betegnelsen øverst og året nederst - det vil jeg gerne have byttet om.

f.eks.
90  92  94  90 92 94
Biler      motorcykler osv.
(og ikke omvendt - som systemet umiddelbart gør)

Er der nogen der kan hjælpe

Avatar billede askims Nybegynder
25. januar 2001 - 15:08 #1
Du kan højreklikke på grafen og trykke på kilde data, og derefter klikke på fanebladet serie. Der kan du lave om / tilføje. Mao. du kan selv bestemme hvad der skal være din x-akse og hvad der skal være din y-akse

ASKIMS
Avatar billede nygse Nybegynder
25. januar 2001 - 15:12 #2
Det er ikke problemet med at bytte om på x og y aksen - men jeg har 2 ting på min x aksen - og det er disse jeg godt vil bytte om på.
Den viser mig nemlig betegnelserne øverst og årstallene nederst.
og jeg vil have det som i mit eksempel
Avatar billede riejensen Nybegynder
25. januar 2001 - 19:13 #3
Du skriver du har en liste med :    År, Betegnelse, antal.
Lav om på rækkefølgen af rækkerne, så din liste ser sådan her ud:
Betegnelse, år, antal - og brug guiden som før...
Avatar billede nygse Nybegynder
26. januar 2001 - 08:05 #4
Til riejensen!

Mange tak for hjælpen det hjalp.
Avatar billede riejensen Nybegynder
26. januar 2001 - 09:14 #5
Selv tak.