Avatar billede wipe-out Nybegynder
28. januar 2004 - 23:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpel frame løsning m top(overskrift), side(menu) og indholdsram

Jeg søger en simpel grundkode jeg kan bygge vidre på, der ønsken en frame løsning med top(overskrift), side(menu i form af knapper som v klik åbner indholdsrammen) og indholdsrammen hvor menu indholdet fremkommer.

Jeg har set indlægget "Tvinge en side i en ramme" og den henviste model er kanon, men det som skulle være mit hovedvindue bliver meget lille og er derfor uegnet til formålet, det virker ikke som det udmærkede demo eksempel der er linket til i spørgsmålet.

Hvad kan jeg gøre.
Avatar billede cdc Novice
29. januar 2004 - 09:34 #1
er det et frameset du spørger efter eller er det problemer med den form for "framing" som roenving har lavet, hvor man smider en underside ind i det tilhørende frameset f.eks hvis man fanger den via en søgemaskine?

/cdc
Avatar billede wipe-out Nybegynder
29. januar 2004 - 09:43 #2
Det er et framesæt jeg søger, jeg fandt så roenving modellen som jeg finder god og egentlig gerne vil bruge, men den giver kun et vindue på ca 5x3 cm på min skærm ikke en stor som i den anviste demo model. Kan dette klares vil jeg gerne bruge denne model.

Men jeg søger en simpel framesæt hvor top er til en stationær overskrift, venstre side til en fast menu og højre til at vise indholdet af menuerne når der klikkes. Det skal ikke nødvendigvis være noget fancy, bare noget som jeg selv kan bygge vidre på.

Hvordan det løses er for mig underordnet bare det kan forståes af en ikke specialist der dog kan de mest basis ting.
Avatar billede cdc Novice
29. januar 2004 - 10:00 #3
For lige at hjælpe dig lidt på vej, et frameset som du vil have er rimeligt nemt at lave, dog er den fra roenving lidt avanceret, og man skal holde tungen lige i munden for at få det til at spille. Det sidste overlader jeg til roenving, og vil anbefale dig at lave et spm. i javascript kategorien vedrørende dette problem, så kommer roenving nok forbi og forklarer sin kode.
Avatar billede cdc Novice
29. januar 2004 - 10:01 #4
her et hurtigt frameset som du kan arbejde vider med, og vende tilbage her med nye spm. hvis du har problemer:

<html>

<head>
<title>frameset</title>
</head>

<frameset rows="100,*">
  <frame name="mainTop" scrolling="no" noresize target="mainframe" src="topanner.htm">
  <frameset cols="170,*">
    <frame name="mainMenu" target="mainframe" src="menu.htm">
    <frame name="mainFrame" src="text.htm">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

Har her ikke fjernet borders osv

/cdc
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2004 - 11:37 #5
WipeOut, hvorfor ikke bare finde et gratis HTML-editor værktøj? Så er du over problemet... Og kan senere kigge hvordan koden rent faktisk ser ud!
Avatar billede wipe-out Nybegynder
29. januar 2004 - 17:30 #6
Tak CDC det løste mit problem, hvordan er det nu lige m,an tildeler point her???

Til jakobdo, jeg havde downloadet en demo version af namoWeb editor samt trellian, men kunne af uransagelige årsager ikke få det til at virke ordentlig. Rammerne kom der, men de åbnede lidt tilfældigt. Da det er noget tid siden jeg har rodet med kode er det nemmere at søge hjælp her hos de der har forstand på tingene.

Tak for hjælpen.