Avatar billede holmen Nybegynder
28. januar 2004 - 17:49 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

CF hukommelseskort til IPAQ 2210

Hej...
Jeg har sat et CF kort(256mb) i min IPAQ, men kan ikke se den under storage card, jeg har prøvet at formattere det i en kortlæser, men det hjalp ikke.
Hvad er der galt? Jeg har også prøvet et andet kort, det virkede heller ikke.
Hurtig løsning vil blive belønnet, da jeg skal til Spanien på fredag, og skal bruge den med en GPS modtager.
Mvh. Holmen
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 17:56 #1
Er det Sandisk?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 17:57 #2
Hvad slags GPS er det Bluetooth eller en du kobler på CF indgangen?
Avatar billede holmen Nybegynder
28. januar 2004 - 18:02 #3
Ja, det er Sandisk
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
28. januar 2004 - 18:11 #4
Prøv at smide det i en kortlæser på en PC og se om du kan læse det der / formatere det.
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
28. januar 2004 - 18:13 #5
Ups - jeg skal til at dit spørgsmål ordentligt :-)
Det lyder som om at kortet er defekt mht. 2210 - det kan ske selvom det oftest er Dell Axim og visse kort.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 18:16 #6
Jeg ved at der er et problem med iPaq 4150 og Sandisk.
Avatar billede holmen Nybegynder
28. januar 2004 - 18:17 #7
Det er en TOMTOM der kobles til kommunikationsporten
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 18:18 #8
Det vil sige at man kan få problemer med Sandisk SD kort og iPaq 4150, og det kunne være at der også var et problem mellem Sandisk og 2210 da de ligner hinanden meget på mange punkter.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 18:19 #9
Altså sync porten? Eller er det SD porten (SDIO)?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 18:20 #10
Har du evt. mulighed for at prøve andre CF kort?
Avatar billede holmen Nybegynder
28. januar 2004 - 18:32 #11
Jeg er væk de næste par timer
Avatar billede frederikschack Nybegynder
28. januar 2004 - 18:33 #12
For at hente et andet CF kort :oD
Avatar billede holmen Nybegynder
28. januar 2004 - 20:44 #13
Det må være sync porten, den brede i bunden af PDA'en.
Jeg har prøvet et andet kort, dog magen til det første.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
29. januar 2004 - 14:31 #14
Det må næsten være et teknisk problem, der er ikke nogen opsætninger i forbindelse med læsning af kort, ikke andet end hvad du har gjort (formateret kortet). Det kan skyldes en fejl på kortet, at Sandisk og iPaq ikke fungerer godt sammen, eller simpelthen en fejl i din iPaq.

Mit bedste svar må være at du prøver med et andet CF kort, f.eks. Kingston. Prøv at gå ned i en butik og lån et kort, hvis det virker ligger problemet åbenlyst i kortet, hvis ikke, så må der være noget galt med iPaq'en.
Avatar billede dach Nybegynder
29. januar 2004 - 21:56 #15
Jeg har en iPaq h2210 med Tomtom. Hertil har jeg købt et 128mb sandisk CF-kort. Virker helt fint!
Har efter 4 mdr. kun haft én gang, hvor jeg pludselig ikke kunne se kortet. Satte det over på min PC og kunne her læse data. 1) lavede sikkerhedskopi af data 2) Formaterede CF-kortet 3) Flyttede alle data tilbage: Voila! Så kunne jeg anvende kortet igen i iPaq.
Derfor kan jeg påvise at Sandisk CF-kort kører OK i en ipaq h2210
Avatar billede holmen Nybegynder
30. januar 2004 - 00:46 #16
jeg takker mange gange for jeres hjælpsomhed, men problemet har vist sig at være i min iPAQ, som jeg har fået byttet til en ny !-)

frederikschack >> du skal have tak for din tid
Avatar billede frederikschack Nybegynder
30. januar 2004 - 15:53 #17
Det var så lidt, håber at du får en god tur :o)
Avatar billede frederikschack Nybegynder
30. januar 2004 - 16:00 #18
Dach - ok. Jeg blev af OfficeIT advaret mod at købe Sandisk SDIO kort til min iPaq 4150, fordi der er nogle problemer med den kombination. Det er meget rart at vide at det ikke er et generelt problem med Sandisk.
Avatar billede rebecca Novice
29. marts 2004 - 05:51 #19
Vil lige fortælle at Hp support anbefaler Kingston cf/sd kort til Ipaq 2210.
Mvh.Rebecca