Avatar billede kiss Nybegynder
28. januar 2004 - 16:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg genoprette filsystemet på FIREWIRE HARDDISK

Min fornemmelse siger mig at dette problem ikke kan løses:
Efter en afbrudt filoverførsel på min bærbare Googie 80GB harddisk kan jeg ikke se filer og mapper på GOOGIEN. Jeg kan heller ikke formatere drevet.
Jeg kan godt se drevet og WinXP siger under /Min computer/(I:)GOOGIE/ at Filsystemet er FAT32 (det var det også oprindeligt), den viser også at der er ca 40 GB ledig ud af de ialt 80 GB(også det var der også oprindeligt). Problemet er at jeg ikke kan få adgang til drevet overhovedet - det er som om filsystemet er i stykker eller drevets "bootblok" er i stykker og skal laves. Kan man evt. løse dette via FIXMBR? eller kan FIXMBR kun bruges på systemdisken (C:)?

Jeg har vigtige data på drevet så en løsning uden formatering er at foretrække.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. januar 2004 - 19:54 #1
Du skal prøve denne uneraser diskette til at hente dine vigtige filer, men der er ingen gáranti for at det virker....
http://www.uneraser.com/
Avatar billede kiss Nybegynder
28. januar 2004 - 22:52 #2
Jeg prøver, men jeg tror ikke at programmet kan få adgang til min HD da win XP heller ikke kan, grundet det manglende/defekte filsystem.
Er de her undelete / uneraser programmer ikke mere målrettet mod fejlagtig sletning, som når du ved en fejl får slettet et worddokument eller lign.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. januar 2004 - 22:58 #3
den er også god til at se ander formattyper f.x. ntfs. brug den bare . jeg tror den vil virke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2004 - 09:47 #4
Du kan prøve med GetDataBack.

Den har tidligere kunnet se adskellige overskrevne partitioner hos mig.

http://www.runtime.org/
Avatar billede kiss Nybegynder
29. januar 2004 - 09:59 #5
Men, jeg kan slet ikke komme ind på drevet, jeg kan kun se at drevet er til stede at det er FAT32 og at der er ca. 40-42 GB ledig. Der viser ingen filer eller mapper, og jeg har ikke overskrevet/slettet noget.
Jeg prøver snarest de to programmer, men jeg tvivler på at det virker.
Personligt tror jeg at løsningen snarere er at genskabe filsystemet (eller diskens bootblok?) og derefter fortsætte som intet var hændt, men hvordan genskaber jeg filsystemet? I får en melding når programmerne er afprøvet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2004 - 10:18 #6
GetDataBack kan også hjælpe, selv om FAT´en og MBR´en ikke er helt i orden.
Avatar billede kiss Nybegynder
20. april 2004 - 14:13 #7
Har prøvet alt incl. en professionel. Der var intet at gøre. Kunne godt få en slags adgang med GDB men fejlene kunne ikke rettes. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede kiss Nybegynder
22. juni 2004 - 12:47 #8
Jeg Lukker