Avatar billede bterp Nybegynder
28. januar 2004 - 13:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slukke strømmen til USB porten

Jeg har købt en elspareskinne. Den er tilsluttet USB porten og alm. strømstik. Når PC'en slukkes bliver det, der er tilsluttet elspareskinnen ikke slukket. Der er angiveligt strøm i USB stikket. Ifølge manualen kan dette afhjælpes ved at "enable" (tror jeg nok) en instant power funktion i BIOS'en. Den synes ikke at kunne findes i BIOS (AWARD). På forhånd tak.
Avatar billede freeman Nybegynder
28. januar 2004 - 14:13 #1
(...Hvor købte du egenlig den henne ? Jeg så den i et elspare katalog for 99kr, synes det var lydt dyrt ??
Avatar billede bterp Nybegynder
28. januar 2004 - 14:47 #2
Den er købt i Fakta for 89 kr.
Avatar billede freeman Nybegynder
28. januar 2004 - 14:58 #3
Tror lige jeg skal i Fakta idag :)

Har du set efter i BIOS om USB'en er slået til i DOS eller lign?.. Det kunne jo være noget med det, at den smipelthen bare skal slåes til så den virker udenfor windows ?
Avatar billede bterp Nybegynder
28. januar 2004 - 15:40 #4
Hvordan tjekker jeg om USB'en er slået til i DOS eller lign?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. januar 2004 - 15:41 #5
El skinnen kunne også være defekt.
Avatar billede freeman Nybegynder
28. januar 2004 - 15:45 #6
Det skulle så et sted i BIOS..
Avatar billede bterp Nybegynder
28. januar 2004 - 16:23 #7
James t dk: At skinnen er defekt er da en sandsynlighed, men så må det være en generel fabrikationsfejl, for jeg har snakket med en del mennesker der har de samme problemer.
freeman: Har du en mere præcis anvisning?
Avatar billede freeman Nybegynder
28. januar 2004 - 16:29 #8
Nej, det er forskeligt hvor i BIOS det er, men jeg kan da lige prøve at genstarte og gå ind for at se efter...
Avatar billede freeman Nybegynder
28. januar 2004 - 19:24 #9
Så, nu har jeg selv købt mig en og min virker fint.
Prøv at gå ind i BIOS under Advanced.. Er der noget med USB,?, gå videre til PCI konfiguration, der er noget(det er der ved mig)..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. januar 2004 - 21:08 #10
Eneste alternativ er at der ikke bliver slukket for spændingen på USB. Dette skyldes indstillinger som Wake on USB eller simpelthen bare at producenten af motherboardet syntes at de ville spare komponenterne der skulle slukke for strømmen, moderne motherboards står jo med strøm på hele tiden, i modsætning til førhen hvor man slukkede helt!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. januar 2004 - 21:16 #11
Hiv USB stikket ud, så skal udstyret slukke. Gør det det, så virker skinnen, så skal vi bare have lært din PC at slukke for strømmen!
Avatar billede partymann Nybegynder
12. februar 2004 - 09:56 #12
Hej Hvis man ikke kan slå usb fra. så brug et usb>ps2 stik sammen med et ps2 Y kabel. og kør denne funkttion over PS2.... det virker....
Mvh
Kent Folke Larsen
Fujitsu Siemens Computers
Avatar billede bterp Nybegynder
25. februar 2004 - 19:43 #13
partymann: OK, men PS2 tricket løser jo ikke USB problemet. Men det er nok den besdste løsning på dette problem. Tak for hjælpen.