Avatar billede syspeder Nybegynder
25. januar 2001 - 11:53 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Logitech Wingman Extreme Digital

Min computer med et microstar K7... bundkort og Windows 98 SE kan ikke finde ud af, at mit joystick er tilsluttet! Den kan simpelthen ikke finde joysticket, og jeg ved at det virker, da jeg har en gammel computer, hvor det virker.
Jeg har prøvet at hente drivere fra Logitech, men det virker heller ikke. Jeg har også checket stikket, jeg har checket ressourserne, og jeg har prøvet med en USB omfordeler og intet virker... HJÆÆÆÆLP

Hilsen Henrik
Avatar billede delphimann Nybegynder
25. januar 2001 - 13:21 #1
OK har du husket at aktiver din USB port ?! det gør du under systemer i kontrolpanelet så under enheds.... og under USB.. slår du dactivert fra !*sS*

Delphi
Avatar billede syspeder Nybegynder
25. januar 2001 - 15:09 #2
Så vidt, jeg kan se, er alle indstillinger vedrørende USB i enhedshåndtering slået til allerede. Jeg har et ATX VA Mainboard K7T Pro2-A (MS-6330, hvor mit lydkort er indbygget i... Jeg har også installeret driverne til mit mainboard. Hilsen Henrik
Avatar billede delphimann Nybegynder
25. januar 2001 - 15:17 #3
ok... har du tænkt på at det kan være dit Joystik der ikke virker !
Avatar billede syspeder Nybegynder
25. januar 2001 - 16:44 #4
Jeg skrev ovenover: \"og jeg ved, at det virker, da jeg har en gammel computer, hvor det virker.\" Derfor skulle det ikke være det, som der er galt. Men ellers tak - alt kan bruges, for jeg føler at jeg har prøvet alt...
Hilsen Henrik
Avatar billede syspeder Nybegynder
26. januar 2001 - 11:56 #5
Jeg har prøvet at sætte et andet joystick til min computer, og det kan min computer heller ikke finde. Så enten vil jeg indsende min computer eller installere windows 98 SE og mit bundkorts drivere igen. Men kun, hvis der er ingen her, der kan/vil hjælpe mig!
Hilsen Henrik.
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. januar 2001 - 12:52 #6
ja det kunne godt se ud som om dit game port ikke virker..
Avatar billede syspeder Nybegynder
26. januar 2001 - 16:16 #7
Når du skriver game port, så er det vel både den normale og USB... Det underlige er, at det andet joystick blev fundet af Windows som en Plug and Play - enhed, men den kunne så ikke finde det efter installationen.
Hilsen Henrik.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 13:45 #8
Hej Henrik. Har du Award eller Ami Bios på dit K7?
Avatar billede syspeder Nybegynder
27. januar 2001 - 14:13 #9
Jeg mener, at jeg har Award - hvorfor!? Ellers hvor finder jeg ud af, hvad jeg har? - Henrik
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 14:17 #10
Jeg prøver sådan set bare at hjælpe.
Avatar billede syspeder Nybegynder
27. januar 2001 - 14:33 #11
Jeg har nu set, at jeg har en Award, og jeg er meget glad for, at du vil hjælpe mig. Jeg kan bruge alle forslag, da jeg er på ret så bar bund. - Henrik.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 15:03 #12
Er \"USB Keyboard Support\" og \"USB Mouse Support\" sat til \"Enabled\" i din BIOS under \"Advanced Chipset Features\"?
Avatar billede syspeder Nybegynder
27. januar 2001 - 17:11 #13
Nej, skal de da være det? Jeg ved ikke nok om det, men jeg ved, at under den normale game port, virker det heller ikke. Skal jeg slå det til?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:12 #14
Yes, please :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:14 #15
\"Onchip USB\" skal egentlig også være \"Enabled\".
Avatar billede kapla Nybegynder
27. januar 2001 - 17:24 #16
k
Avatar billede syspeder Nybegynder
27. januar 2001 - 17:25 #17
?????????????????????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:25 #18
Øhhh?
Avatar billede syspeder Nybegynder
27. januar 2001 - 17:26 #19
Ikke til dig, men til kapla0. Nu har jeg slået alle tre ting til ude i BIOS, men den siger stadig under installationen af mit joystick, at det ikke er sat ordentligt til, både med USB og til den normale gameport. - Henrik
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:38 #20
Fra Logitech Support Wizard

Installing Logitech Entertainment Software (LES) under Windows 98

The Logitech Entertainment software that ships with all Digital entertainment devices is fully functional under Windows 98. This includes the WingMan Extreme Digital, the ThunderPad Digital, the WingMan Warrior and the CyberMan 2. However, if a dialog box appears at the end of the installation saying, \"Please make sure your joystick is properly connected to the game port, and that the port is working properly\", simply click the \"Cancel\" button. Then follow the on-screen instructions to restart your computer. Once the computer has restarted, follow steps 1-12 outlined in the section \"Adding Support for Logitech Entertainment Devices.\" Your digital device should now be functional under Windows 98.

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:39 #21
Adding Support for All Logitech Entertainment Devices

The following information applies to both analog and digital entertainment devices.

1. Click the \"Start\" button, \"Settings\", then \"Control Panel\".
2. From the Control Panel, double click on the \"Game Controllers\" icon.
3. Click on the \"Add\" button.
4. From the \"Add Game Controller\" box, click \"Add Other\".
5. When prompted to select the Manufacturer and Model of your device, click on the \"Have Disk\" button.
6. From the \"Install From Disk:\" prompt, select \"Browse\". Place the Windows 98 CD in the CD ROM drive.
7. Select the CD-ROM drive from the list of drives.
8. Under \"Folders\", double click on \"Drivers\".
9. Double click on the \"Input\" folder.
10. Double click on the \"Logitech\" folder and click \"OK\".
11. At the \"Install From Disk\" window click \"OK\".
12. Verify that \"Logitech Joysticks\" is selected and click \"OK\". To finish the process, select \"Finish\".
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:47 #23
Avatar billede syspeder Nybegynder
27. januar 2001 - 18:48 #24
Jeg har sådan set været inde på dem og prøvet omtrent det hele. Der er intet, der virker. Eksempelvis efter, jeg har fortalt den, at jeg har sat mit joystick til og vælger LWExtremeDigital i gamecontrollers og trykker ok, går computeren fuldstændig kold. Hvis jeg har installeret en nyere software fra en cd, hvor den er sat til USB-porten, kan computeren ikke engang starte op, da den leder efter joysticket i starten, og så går den ligeså kold som før.
Jeg har også prøvet, at installere spilport-joystick-drivers fra windows 98 SE cd\'en uden succes. Jeg føler, at jeg har prøvet ALT, så jeg begynder at tro, at computeren skal indleveres til service, da det jo er INGEN joystick, computeren kan finde. Hvis du ikke har noget ekstraordinært utroligt mirakel, skal jeg indlevere den...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 19:17 #25
Well, når du har prøvet alt det du (og jeg) har refereret til, og den stadig ikke virker, ja så er der sgu noget ravruskende galt her.. såeh.. men prøv da eventuelt lige at snakke med din forhandler om han har oplevet lignende problemer, inden du indleverer den.
Avatar billede syspeder Nybegynder
28. januar 2001 - 00:43 #26
Ja så vil jeg lukke spørgsmålet og snarligst snakke med min forhandler og nok indlevere den. Du kan få pointene - du har jo lagt meget energi i det. Tak for det, selvom det stadig ikke virker. jeg tvilvler på, at der er andre, der ved mere end dig om det - ellers ville de måske også have henvendt sig. Hilsen Henrik.
Avatar billede syspeder Nybegynder
28. januar 2001 - 00:45 #27
Hvis du alligevel skulle finde på noget, så må du meget gerne skrive til mig på syspeder@post12.tele.dk
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 12:18 #28
xtom >> Tillykke med din top 10 placering!!! ;o)
Avatar billede syspeder Nybegynder
28. januar 2001 - 12:23 #29
Hej Andy! Jeg vil indlevere den i uge 7.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 12:46 #30
God ide!
Avatar billede syspeder Nybegynder
28. januar 2001 - 12:50 #31
Sjovt så meget folk ved om dette her, og så virker det stadig ikke!!! SE SPØRGSMÅL - Midtown Madness...
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 12:53 #32
ok