Avatar billede OWB Novice
28. januar 2004 - 12:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med indlæsning af koder i Concorde C5

Jeg har en Concorde C5 Light v. 1.60.4 som jeg har installeret på en Win2000 Server. Jeg har installeret den i det bibliotek som foreslået under installeringen, C:\C5win. Efterfølgende forsøger jeg at indlæse mine koder, hvilket i følge installationsprogrammet sker som det skal. Mit problem er bare, at når jeg efterfølgende starter C5 op, står serienummeret stadigt til CXALDEMO, hvilket blandt andet gør, at datoer efter midt i 1997 ikke er tilgængelige. Microsoft fortæller at det virker til C5 ikke bliver Slize'et korrekt, men yder tilsyneladende ikke support på produktet, da det jo også er en halvgammel sag. Jeg har forsøgt at finde noget hjælp her, og har fundet noget omkring Slize. (http://www.eksperten.dk/spm/368597)

Fra en CMD forsøger jeg følgende fra C5win biblioteket

slize -c C5w32.exe -s 9744406606nyb56

Hvortil der svares: 'slize' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Er det tid at sende den gamle C5 på pension, eller er der nogen som har noget hjælp?

På forhånd tak, hilsen Ole.
Avatar billede blacks Mester
28. januar 2004 - 12:15 #1
Du skal være sikker på at slize.exe ligger i samme bibliotek som C5. Gør den det?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 12:39 #2
kopier slize.exe fra cd'en til c5biblioteket (c:\c5win eks.) . Ellers kan du få den af mig hvis du lægger din mailadresse. Notationen er:

slize -c c:\c5win\c5w32.exe -s 9744406606nyb56

Husk både at slize win og dos filen (med forskellige koder).
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 12:41 #3
1.60.4 er ok men selvfølgelig kan den nye lidt mere.
Avatar billede OWB Novice
28. januar 2004 - 12:48 #4
OK, har fået held af at bruge slize kommandoen på c5w32.exe filen, men ikke med alverden til held. : ( Efterfølgende start af Concorde fortæller mig at serienummeret er forsynet med at checkciffer, som ikke er korrekt, Concorde lukkes derfor.?

På mit kodebrev fra Microsoft har jeg kun fået et serienummer til Windows 32 bit udgaven, så ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved DOS filen? Og om det vil løse mit serienummer checkciffer problem?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 12:55 #5
Så er dit kodebrev ikke til 1.60.4 men til en nyere (1.80 og opad), og så får du ganske rigtig denne fejl. Installer 1.80 eller kontakt Microsoft for at få et kodebrev til 1.60.4.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 12:57 #6
Det står i kodebrevet, hvilken version det er til (i hvert tilfælde kodebreve til nye versioner). Hvis du har opdateringsabonnement, sender de kodebrevet til den nyeste (3.0) hvis du ikke siger andet.
Avatar billede OWB Novice
28. januar 2004 - 13:46 #7
Du havde ganske ret med hensyn til kodebrevet. Det kodebrev jeg havde fået fra Microsoft var til en ver. 1.8. Efter henvendelse til dem, sendte de med det samme mig et kodebrev passende til ver. 1.60.4, og nu virker det fint.

Jeg ved det må betragtes som noget af et tillægsspørgsmål, men kernemodulkoderne, bør de på samme vis slise's ind, eller hvad man nu kan kalde det.?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 14:29 #8
Det er så ok - NEJ. De tastes ind under generelt-tilpasning-adgangskontrol-koder sammen med licensnavn
Avatar billede OWB Novice
28. januar 2004 - 15:47 #9
OK, jeg takker mange gange for hjælpen : )
Avatar billede annamil Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:07 #10
Hvor skal jeg slize fra? Jeg prøver i generelt - tilpasning
Avatar billede OWB Novice
18. oktober 2006 - 17:38 #11
Du skal slize fra en "kommandopromt", hvis du kører WinXP får du denne frem ved at trykke Start->Kør. I dialogboksen du får i nederste venstre hjørne skriver du cmd og trykker efterfølgende OK. Du befinder dig nu i kommandopromten, hvor du skal "stille dig" i C5 biblioteket inden du kører slize kommandoen.