Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
27. januar 2004 - 20:40 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Kan man brande en DVD uden en DVD brænder?

hi, Eksperter.
Jeg har en film på computeren jeg gerne vil have brændt ud så jeg kan se den i min DVD, er det muligt?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
27. januar 2004 - 20:41 #1
hvor har du fået filmen fra?
Avatar billede kick Nybegynder
27. januar 2004 - 20:42 #2
Nej det kan man ikke desværre
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 20:47 #3
Men hvis din DVD afspiller kan afspille VCD eller SVCD, kan du klare det med en alm. brænder.

VCD: http://www.digitalempire.frac.dk/divx-vcd.shtml
SVCD: http://www.digitalempire.frac.dk/avisvcd.shtml
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 20:52 #4
ja det er muligt!
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 20:52 #5
mener jeg da ihvert fald ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 20:57 #6
esurk >> Hvis det var et svar, til overskriften, er det desværre forkert.... :o)
Man kan ikke brænde en DVD uden en DVD brænder.
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 20:58 #7
ska vi vædde på at man kan brænde en dvd uden dvd-brænder?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 20:59 #8
esurk>> Kan du komme med nogle hårde facts, i stedet for dine påstande ????
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:02 #9
nemlig, kan da sige at men skal bruge 2 programmer... det ene er nero og det andet program siger jeg ikke...!
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:03 #10
og jeg har også lige brændt en dvd på en almindelig brænder, til eget forbrug selvfølgelig, med nero og det andet program!
Avatar billede madd Nybegynder
27. januar 2004 - 21:06 #11
esurk: Ah -- så producenterne har bare lavet DVD-brændere for sjov?
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:06 #12
dno, spørg dem!
Avatar billede madd Nybegynder
27. januar 2004 - 21:08 #13
eskur: Du kan IKKE brænde DVD'er uden en DVD-brænder. Ligesom du ikke kan brænde CD'er med et diskettedrev.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 21:08 #14
esurk>> Du er da morsom :o) Kan du ikke komme med nogle facts ????

Jeg kan nu heller ikke lige se idéen i at investerer i en DVD brænder, når nu det kan lade sig gøre med en CD-brænder....

Og hvis du ved det, hvorfor så ikke dele det med os andre ? Forventer du bare at vi skal tage dit ord for gode vare ?
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:09 #15
hehe lol ;) sagde bare at man godt kunne!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 21:10 #16
esurk >> Hvordan ?
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:10 #17
det er jo ik så smart at give ulovligheder ud her vel?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 21:10 #18
esurk>> Nu tar du dig sammen - det kan da aldrig være ulovligt *LOL*
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:11 #19
at brænder dvd'er uden dvdbrænder ikke?
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:12 #20
og hvis jeg siger det bliver jeg sikkert banned langt ind i helvede herinde og det gider jeg altså ikke lige!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 21:15 #21
esurk >>

OK - nu skal vi lige have afklaret det her....

For det første, så ved jeg med 110% sikkerhed, at det ikke kan lade sig gøre at brænde en DVD med en CD-brænder.
Det påstår du at man sagtens kan, men du tør ikke sige det, fordi du samtidig mener det er ulovligt....

Nu er du kommet med 2 påstande, som der intet hold er i, og så er det vel ikke for meget at forlange at du beviser din påstand....
Dette kan du roligt gøre, uden at blive banned....

Du tilbød mig endda at væde - Og havde vi vædet, var du vel også nød til at bevise din påstand, for at vinde vædemålet - ik ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2004 - 21:17 #22
Man kan IKKE brænde en DVD på en cdrom brænder.
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:18 #23
DOH snakker om at rippe :/ syntes bare jeg blander alt sammen idag.. tiltede også lige rundt på scooter idag uden hjelm av av, i'm pulling out from here, you guys win then!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 21:20 #24
rippe - brænde, jamen det rimmer jo også næsten :o)
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:20 #25
BAAH
Avatar billede madd Nybegynder
27. januar 2004 - 22:05 #26
esurk: For lige at få det på det rene så kan du heller ikke læse/rippe en DVD med et alm. CD-rom drev.
Avatar billede esurk Nybegynder
27. januar 2004 - 22:07 #27
hehe jov men du tror alligevel ikke på mig så vi kommer ingen vegne med denne diskution!!!
Avatar billede rebecca Novice
27. januar 2004 - 23:54 #28
marenmalkeco>>>>Som kick & phatlasse skriver kan du ikke brænde en DVD skive i en almindelig brænder men du kan lave en VCD eller SVCD i en almindelig brænder, det kræver selvfølgelig et brænderprogram som kan brænde videofiler f.eks nero 6.0.

Mvh.Rebecca

Ps....mr-bob tsk tsk tsk, undskyld jeg siger dette men helt ærligt hvad rager det dig, i dagens Danmark har alle jo snart et videokamera så filmen behøver absolut ikke at være ulovlig, desuden spørger " marenmalkeco" jo heller ikke om noget ulovligt og vi her på Eksperten skal vel ikke til at agere Politimænd.

Mvh.Rebecca
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 09:22 #29
esurk>>Nu påstår at et alm. CD-ROM drev kan læse en DVD.
Og nej, selvfølgelig er der ingen der tror på dig, når ikke du kan komme med nogle beviser - hvad havde du regnet med ?
Ta' dig nu sammen, og læs lidt på lektien, før du begynder at udtale dig om sådanne ting....
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 11:52 #30
ilm
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
28. januar 2004 - 14:05 #31
tak, alle for jeres råd.. jeg har fået svar på hvad jeg gerne ville have, så tak skal i have! Til dig "esurk" hvis du er så klog, med alle dine gud dommelige programmer, du kan ikek bare begynde en sætnig uden at gøre den færdig.
Og Tak Rebecca, jeg synes du lavede et godt indlæg, men jeg giver nu mine poit til:"phatlasse"
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 14:07 #32
hmm... lyder sjovt for det har jeg gjordt knold!
Avatar billede dmcn Praktikant
28. januar 2004 - 14:08 #33
esurk : Overvej lige dit sprogbrug en gang.
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 14:09 #34
jaja
Avatar billede dmcn Praktikant
28. januar 2004 - 15:09 #35
esurk : Og så må jeg hellere blande mig lidt. Er det korrekt forstået, at du mener du har rippet en DVD på et CD-drev?

I så fald, gider du så ikke forklare mig hvordan du har modificeret dit CD-drev til at kunne læse DVD'er? Så vidt jeg kan læse ud fra DVD-specifikationen, så benyttes der for det første forskellige lasere i CD- og DVD-drev. For at DVD'en kan indeholde mere data, er det (logisk nok) nødvendigt at øge datadensiteten. CD/DVD'ers data ligger i "pits", og på en CD er minimumsstørrelsen på en pit 0,834 micron, mens den på en DVD er 0,4 micron. Samtidig er bredden på de enkelte tracks sænket fra 1,6 micron på en CD til 0,74 micron på en DVD.
Dette betyder samtidig, at laseren skal være mere præcis for at kunne læse data, der ligger tættere. Derfor er laseren ændret fra infrarød laser med en bølgelængde på 780 nm til rød laser med en bølgelængde på 625 - 650 nm. For øvrigt er den eneste grund til, at DVD-drev kan læse CD'er, at DVD-drev kommer med både en infrarød og en rød laser.
For god ordens skyld skal det lige tilføjes, at DVD'er bygger på et helt andet filsystem end CD'er gør, så selv hvis det lykkedes dig at trylle din infrarøde CD-laser om til en DVD-laser, så ville dit CD-drev formentlig ikke være i stand til at  overføre forståelige data fra din DVD.

Men du faldt måske også på scooter i dag?
Avatar billede cerb Nybegynder
28. januar 2004 - 15:14 #36
hehe :D glæder mig til at høre hvordan ;D kunne i det tilfælde ha sparet penge på ikke at købe min DVD brænder
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 15:57 #37
læs K komputer eller hva det nu hedder, det står noget om at man GODT kan RIPPE en dvd så man kan se den BÅDE på CD-ROM DREV og almindelig dvd!!!
Avatar billede dmcn Praktikant
28. januar 2004 - 15:59 #38
*suk* Det er jo ikke det snakken går på. Vi snakker om at rippe en DVD på et CD-drev.
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 16:01 #39
ja nemlig, du skal bruge følgende: Nero og DVDx hedder programmerne, installer først nero og derefter DVDx, åben DVDx fra startmenuen og smask så dvd'en og en brændbar cd i og kig i hjælp for kan ik huske det hele udenaf!
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 16:02 #40
det første den gør et at ligge den dvdfilm du skal rippe ind på din comp så sørg for at have plads til det, derefter begynder den at brænde filmen ned på din brandbare cd!
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 16:03 #41
men det kræver jo at man har en almindelig brænder!!!
Avatar billede dmcn Praktikant
28. januar 2004 - 16:07 #42
esurk : Du blander tydeligvis tingene godt og grundigt sammen.
Ja, du kan sagtens rippe en DVD så den både kan afspilles på et CD-drev og et DVD-drev. Det kræver dog stadig at du har et DVD-drev for overhovedet at kunne rippe DVD'en i første omgang.
Når først DVD'en er rippet, kan den brændes ud som SVCD/DivX på en almindelig CD (i forringet kvalitet), og derefter vises på en DVD-afspiller - hvis denne understøtter SVCD/DivX-formatet. Men, du kommer ikke udenom at have et DVD-drev, som madd ganske korrekt skriver 27/01-2004 22:05:15.
Avatar billede esurk Nybegynder
28. januar 2004 - 16:09 #43
shh... min kæmpe bommert!
Avatar billede rebecca Novice
28. januar 2004 - 17:25 #44
marenmalkeco>>>Som jeg skrev havde kick & phatlasse jo svaret på dit spg. og derfor lagde jeg også kun en kommentar, kunne ikke lade være da jeg læste hvad mr-bob skrev ;o) held og lykke med dit project.

Mvh.Rebecca