Avatar billede expl0it Nybegynder
27. januar 2004 - 18:41 Der er 10 kommentarer

k7s5a pro, problemer med opstart

Hej, jeg har et meget stort problem, jeg har lige fået skiftet bundkort i min gamle computer, til et k7s5a pro, hvor jeg har en xp1800 processor i. Da jeg starter computeren vil den hverken boote op i windows, eller boote op fra en cd. Den stiller sig bare og curseeren kører oppe i hjørnet når jeg starter den. Så går jeg ind i bios'en og stiller bus hastigheden til 266 MHZ, og rammene til 233 MHZ. Lige da jeg genstarter fra BIOS vil skærmen ikke tænde, og computeren opfører sig meget mærkeligt, det lyder ligesom den genstarter. Er der noget jeg kan gøre i den sitiuation, jeg har prøvet at pille det der lille batteri ud og lade være ude et par sekunder.
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 18:45 #1
du skal flashe din bios!!!!!
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 18:45 #2
opdatere biosen gå ind på deres hjemmeside...
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 18:46 #3
jaaaaaa sidder dit batteri ordenlidt i igen
Avatar billede popsy Novice
27. januar 2004 - 18:48 #4
Så går jeg ind i bios'en og stiller bus hastigheden til 266 MHZ, og rammene til 233 MHZ. <---- Øhhh, skal de to tal ikke helst passe sammen?
Avatar billede expl0it Nybegynder
27. januar 2004 - 18:59 #5
Jeg kan ikke flashe bios når jeg ikke kan se noget på skærmen... Det er pc2100 ram der sidder i.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. januar 2004 - 19:05 #6
Du skal have sat din BIOS tilbage til Default settings, hvis du ikke kan komme i BIOS, skal du enten pille batteriet ud et stykke tid, eller flytte en jumper på bundkortet, det står i din manual.
Når det er på plads skal du køre en Repair af din Windows, hvis det er XP eller Win2000
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 19:10 #7
ups sorry det behøves du ikke...(flash)
hør efter frosej!!!han er smader go`oooo
Avatar billede expl0it Nybegynder
27. januar 2004 - 19:31 #8
Hmm okay, men jeg kunne jo godt køre med det sådan tidligere, så det kan være jeg bare lige skal have batteriet ude i et par minutter eller sådan noget.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. januar 2004 - 19:48 #9
Man skifter ikke ustraffet hardware på en Win2K/XP installation, der skal næsten altid en Repair til bagefter.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
28. januar 2004 - 06:26 #10
De tidligere versioner af Windows havde den spændende egenskab at de, når de opdagede det nye bundkort, installerede driveren til grafikkortet før driveren til PCI<=>AGP bridgen. Det meget uheldige resultat var at de smadrede indholdet af harddisken. Jeg måtte genskabe min disk 5 gange inden jeg fattede hvad der skete. Kuren var at boote med et PCI grafikkort indtil alle drivere var installeret.

Måske sker der noget lignende for dig.