Avatar billede rbe Nybegynder
27. januar 2004 - 18:03 Der er 14 kommentarer

HJÆLP - Word-doc. glemt adgangskode

Jeg er virkelig i knibe. Begyndte for flere år siden på en bog, og låste manuskriptet med en adgangskode. Nu kan jeg ikke huske den !!! Panik. Jeg er klar over, at hvis der overhovedet findes en metode til at knække koden, kan den misbruges. Men hvad skal jeg dog gøre  -  udover at sparke mig selv bagi !
Avatar billede taskmgr Nybegynder
27. januar 2004 - 18:25 #1
Hvilken Word version er filen i?
Avatar billede nc Nybegynder
27. januar 2004 - 18:26 #2
jeg kender ikke til at bruge adgangskode i dokumenter, men kunne det tænkes at du kunne åbne dokumentet med et andet skriveprogram der understøttet doc-formattet
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 18:30 #3
den kan brydes
Avatar billede 2bac Nybegynder
27. januar 2004 - 18:32 #4
Du kan downloade dette program.

http://www.lostpassword.com/word.htm
Avatar billede 2bac Nybegynder
27. januar 2004 - 18:33 #5
Hov nej ikke den :( er en købe
Avatar billede 2bac Nybegynder
27. januar 2004 - 18:35 #6
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 18:40 #7
Avatar billede rbe Nybegynder
27. januar 2004 - 19:33 #8
Har diwn-loaded www.password-cracker.com/crack/quaword. Men hvad gør jeg så derefter. Programmet ligger nu på min harddisk.
Avatar billede 2bac Nybegynder
27. januar 2004 - 19:53 #9
Går ud fra du har hentet freeware versionen:

Kender du noget til komando prompten??

Inden du starter gem da det udpakkede program + dit doc i en mappe i rod biblioteket.
Så er det nemmere at finde ;)

Ned i start vælg kør og skriv cmd
cd <stien til programmet + doc>
guaword <doc navn.doc>
Hvis alt går vel vil den spørge om du vil dekryptere dit doc, det vil du :D
Avatar billede 2bac Nybegynder
27. januar 2004 - 19:54 #10
Du kan evt prøve med den test fil de har lagt med i pakken først
Avatar billede rbe Nybegynder
27. januar 2004 - 20:39 #11
Sorry, kan altså ikke få det til at virke ! Meget ærgerligt. Men det skyldes sikkert, at jeg ikke bærer mig rigtig ad. Har prøvet "din opskrift", men der kommer ikke noget spørgsmål om jeg vil dekryptere mit doc.
Avatar billede 2bac Nybegynder
27. januar 2004 - 21:09 #12
Det tager nok laaaang tid før den spørger, da det jo nok er et rimeligt stort doc.

Har du prøvet med den der test.doc????
Avatar billede rbe Nybegynder
27. januar 2004 - 21:37 #13
Ja, men den finder også test-dokumentet, og så sker der ingenting. Måske skyldes det, at jeg har XP på min PC ?
Anyway - du får de 200 point, får du har da anvist mig en mulighed. Så må jeg bare kæmpe videre.
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
27. januar 2004 - 23:04 #14