Avatar billede thefghost Nybegynder
27. januar 2004 - 17:24 Der er 9 kommentarer

CUE filer

Jegh har en cue fil jeg skal ha åbnet. N¨år jeg prøver at umounte imaget får jeg en fejlmelding: "unable to mount image. Cue sheet: line 1 - file not accessable". Har hørt det er noget med at jeg skal åbne filen som et notepad. og så ser det sådan ud: File "filens navn her - endnu engang CD3.bin" binary
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

og derefter mounte den, men det virker ikke..... HJÆLP MIG!!
Avatar billede zyklone Nybegynder
27. januar 2004 - 17:32 #1
Ja du skal omdøbe CUE filen til .txt, åbne den og sikre dig at teksten passer til det som BIN filen hedder.
Derefter skal den omdøbes tilbage til CUE.
Avatar billede thefghost Nybegynder
27. januar 2004 - 17:34 #2
hvorn gør jeg præcist alt det du lige sagde??
Avatar billede thefghost Nybegynder
27. januar 2004 - 17:34 #3
step by step plz
Avatar billede tefcke Nybegynder
27. januar 2004 - 17:34 #4
Med din cue fil følger der en bin fil. Husk at de skal ligge i samme mappe, og at der er forskel på store og små bogstaver.

cue-fil:
FILE "NAVNET_PÅ_FILEN.bin" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

bin-fil:
Er så den fil hvor alt dataen ligger i!
Avatar billede thefghost Nybegynder
27. januar 2004 - 17:43 #5
hvordan "omdøber" man den tilbage?????
Avatar billede thefghost Nybegynder
27. januar 2004 - 17:55 #6
Ok jeg fatter sgu ikke så meget her. Den fil jeg har som jeg vil åbne indeholder kun skriften:
FILE "FILENS NAVN HER CD3.bin" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

Men filen som den ligger nu på min harddisk hedder: Filens navn
                                                    CUE File
                                                    1 KB
med et notepad ikon på. Hvad er det jeg gør forkert??
Avatar billede tefcke Nybegynder
27. januar 2004 - 17:59 #7
Antag at vi har et image af en CD som hedder: PC_Data2004
Du skal så have 2 filer:
PC_Data2004.cue
PC_Data2004.bin

I din .cue fil skal der så stå:
FILE "PC_Data2004.bin" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

Sværer er det ikke!
Avatar billede thefghost Nybegynder
27. januar 2004 - 18:18 #8
Jo det er sgu svært nok. Filerne må være defekte. Jeg har gjort præcis som du siger, men får samme fejlmelding. den kan ikke læse filen når jeg skal brænde den i NERO. Jeg kan se filen i NERO og der hedder den CUE til sidst, Når keg dobbelt klikker for at se indholdet popper bin filen op. Altså har jeg både bin og cue filen, og jeg har tjekket at navnene er de samme, men får dog stadig samme fejlmelding. Har du evt et forslag til hvad andet det kan være jeg laver af fejl??. (har tre cue filer som indeholder bin filer, så tror ikke på de alle tre er defekte)
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
27. januar 2004 - 21:10 #9
har du prøvet at pakke dem ud med f.eks. winiso ?