Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 16:37 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

DOBS Dit Online BetalingsSystem - erfaringer ?

Hej,

Er der nogle der har erfaringer med http://www.dobs.dk ?

Jeg overvejer deres Pro udgave http://www.dobs.dk/main/prices.asp og for mig at se er det det klart billigeste og med alle features inkluderet.

Erfaringer ?
Er der nogle væsentlige features jeg overser ?
Er der andre jeg bør kigge på ?

(jeg har søgt her på E. og underligt nok er der ikke umiddelbart tidligere skrevet noget om DOBS overhovedet)
Avatar billede nse Nybegynder
27. januar 2004 - 19:55 #1
Jeg ved ikke om Wannafind har "remote capture", men deres system koster 149kr/md og uden oprettelse..
Avatar billede nse Nybegynder
27. januar 2004 - 19:55 #2
Ellers kender jeg intet til dem..
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 21:54 #3
Hmm.. wannafind ser sg. meget interessant ud - jeg har aldrig kigget på dem da jeg har lidt svært ved at 'sluge' deres barnlige navn.

erfaringer med wannafind betalingssystem ?
- og evt. med deres web hosting ? (jeg har ellers kig på http://www.azero.dk og prisen er nogenlunde det samme - dog får man mere SQL Server hos azero og umiddelbar hurtigere support)

På forhånd tak.
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 22:00 #4
Hmm tror ikke -jeg- ville stole på DOBS! Du kan bl.a. ikke se om deres VeriSign mærke er godkendt, da intet link åbner når man trykker på det.
Tror du skal holde dig til Wannafind, som er "kendte" :)
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 22:20 #6
zhristian>> godt set! smid lige et svar.

nogle der ved om wannafind kan være 100% transparente (altså så brugeren ikke ser at det er wannafind) ?
og nogle der ved om man hæve beløbet over flere omgange (hvis der del-leveres).
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 22:23 #7
Her :)
Btw, de kører heller ikke med nogen som helst form for SSL certifiket, når du skal til at oprette dig som bruger, eller på siden i det hele taget.
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 22:37 #8
Sad lige og tjekkede lidt på deres tlf numre..
Firmaets kontaktnummer, 27119130, tilhører (i.flg. Krak):

X-Media I/S
Præstegårdsvej 9
8830 Tjele

Men hvis du derimod søger (jeg søgte hos http://www.all-nettools.com/) på hvem der har registeret domænet, får du følgende oplysninger:

Niels Knudsen
Niels Ove Knudsen
Praestegaardsvej 9
8830 Tjele
DK
+45 56131206

Hmm.. 56131206 nu? Så tjekker vi lige på Krak, hvor det nummer befinder sig henne i lille Danmark? :)
Og det bliver til:

Hagel, Peer, statsaut. ejendomsmægler
Spurvevej 1, 2680 Solrød Strand

Så "manden bag firmaet" bor på Spurvej 1, 2680 Solrød Strand (Sjælland), mens hans firma, befinder sig på Præstegårdsvej 9, 8830 Tjele (Jylland, i nærheden af Århus?).

Hmm?
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 22:51 #9
zhristian>> det kører jo for dig! godt gået! det undrede mig nu også at de ifølge deres hjemmeside har kørt i min. 8 måneder (jvfr. deres nyhedsoversigt) uden overhovedet at være nævnt NOGEN som helst steder ifølge Google (ja ok - jeg kunne finde 2 pornosites der skrev at de brugte dem).

Nuvel - jeg tror sørme at jeg tager et sving udenom..

Men men men firmaet med det lækre navn wannafind - kan det bruges til noget ??? jeg gider ikke noget ustabilt pladder - så hellere betale lidt mere.. men omvendt så er DIBS, DIR m.v. jo fuldstændig sindsyge med deres priser.
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 22:53 #10
Du skal heller ikke stole for meget på I/S firmaer, for de bliver brugt meget til svindel =(
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 23:01 #11
Kom lige i tanke om en enkelt ting der jo dog taler til deres fordel.. de står dog på betaling.dk's sider http://www.betaling.dk/forret/webhotel.htm - (det var også der jeg skvattede over dem)
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 23:03 #12
Hmm yep, men jeg ville nu stadig ikke stole på dem - sys deres firma ser lidt fusket ud!
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 23:04 #13
nse>> jeg kan se i tidligere tråde at du jo rent faktisk har erfaringer/bruger Azero.. hvad er status nu ? er de blevet bedre over de sidste par måneder ?
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 23:06 #14
zhristian>> jeg er helt enig..
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 23:17 #15
Af de sider som er på http://www.betaling.dk/forret/webhotel.htm, syntes jeg du skulle se på www.scannet.dk!
Dem kan du stole 110% på :)
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 23:31 #16
men er de kr. 2000,- (1. år) bedre end wannafind ?
Avatar billede zhristian Nybegynder
27. januar 2004 - 23:39 #17
Hmm Scannet er, efter min mening, mere professionelle og erfarne, men jeg tror Wannafind er fint nok, hvis du vil spare de 2000kr.
Jeg har aldrig haft noget hostet hos Wannafind, men hos Scannet ligger et af min fars firmaer hostet, og det kører som det skal - ingen fejl indtil videre :)
Men jeg vil smutte i seng nu - kigger herind igen i morgen :) Nat nat
Avatar billede ricky Nybegynder
28. januar 2004 - 14:00 #18
Så har jeg lige snakket med PBS og de siger at de firmaer der er oprettet på deres sider siger de 100% god for at man kan være fuldstændig tryg ved at bruge DOBS. PBS siger at de har tjekket dem i hoved og r.. og at der er løbende kontakt med alle godkendte.

Så nu er jeg i syv sind - for jeg ville meget gerne have DOBS remote capture, SMS mulighed m.v. - men jeg vil også gerne have netbankerne med som wannafind tilbyder. Og hvis jeg vil have det hele skal jeg vælge DIBS og det nægter jeg simpelthen at betale. hmm...
Avatar billede zhristian Nybegynder
28. januar 2004 - 17:43 #19
MMmm ok! Men tjah.. jeg ville nu stadig vælge scannet/wannafind - de er langt mere prof. :)
Avatar billede chnutzen Nybegynder
28. januar 2004 - 23:21 #20
Så nu må jeg da vist hellere forsvare Dit Online Betalingssystem (DOBS)!

Dit Online Betalingssystem er et produkt, der er ejet og udviklet af x-media (www.x-media.dk)

Jeg går løbende igennem de seriøse ting der er skrevet her ovenfor.

Den URL som zhristian (27/01-2004 22:02:27) angav for at "tjekke" om et site er trusted gennem Verisign, er ikke helt korrekt. Det der i URL'en tjekkes for er, om der sammen med SSL certifikatet fra Verisign også er købt et secured seal. For at gennemføre online betalinger, er det nødvendigt, at være udstyret med et SSL certifikat i og med dette certifikat benyttes, i krypteringen, af de data, der kommunikeres mellem DOBS og PBS. Et seal bliver ikke benyttet i kommunikationen op mod PBS, men blot for brugere run-time kan tjekke om certifikatet er valid (se mere på https://www.verisign.com/seal/shss/index.html). Jeg er glad for at der er blevet gjort opmærksom på problemstillingen med hensyn til et seal, og jeg kan garantere, at der vil tjekket op på denne sag snarest. Dog igen, er et seal kun en ekstra service, som Verisign tilbyder sine kunder. Hvis et SSL certifikat etableres gennem en anden udbyder (f.eks. TDC), vil det (så vidt jeg har kendskab til det) ikke være muligt at tjekke SSL certifikatets valide status run-time.

Med hensyn til del-leverencer (i DOBS terminologi kaldes det deltransaktion) samt 100% usynlighed over for brugeren, tilbydes dette af DOBS jf. det, som Ricky skriver 27/01-2004 22:20:28. Set fra kundens side, der gennemfører en kortbetaling på nettet, vil denne på intet tidspunkt mærke at betalingen går via DOBS's betalingsgateway. Kortbetalingen gennem DOBS er i denne sammenhæng, set fra brugerens side 100% transparent. Samtidig har DOBS udviklet et SSL relay script, hvor det er muligt at "hive" SSL krypteringen på ens egen webside (indirekte trække SSL krypteringen ind på eget website). På den måde behøves der ikke at blive etableret et SSL certifikat til egen webserver, i og med DOBS's gyldige og valide certifikat kan benyttes.

Det som zhristian skriver 27/01-2004 22:37:00, vedrørende x-media's adresse, så er Præstegårdsvej nummer 9, 8830 Tjele (ved Viborg og ikke Århus) der, hvor x-media har lokaler  og er lejet af Niels Ove Knudsen. Jeg gik selv ind under all-nettools.com og slog  oplysningerne op, og ja det er korrekt at der står +45 56131206 under telefon nummer. Jeg har prøvet at ringe til dette nummer, og kender ikke den person det tilhører. Det tilhører ihvertifald ikke Niels Ove Knudsen, da han har telefon nummer 86652843 (prøv at slå det op på krak). Det må i dette tilfælde være misvisende det, som all-nettools.com angiver.

Som Ricky skriver, er Dit Online Betalingssystem godkendt og certificeret af PBS. Der er ingen grund til at være bange for at bruge DOBS frem for de andre betalingsgateways, der findes på markedet i dag. DOBS tilbyder sine kunder inden for en måned edankort, og udover dette tilbyder DOBS i dag masser af ekstra services, såsom remote capture, instant capture, sms'er, smsgateway osv.

Er der nogen der har spørgsmål, er de meget velkomne til at kontakte x-media på telefon 27119130 eller på mail mail@x-media.dk
Avatar billede ricky Nybegynder
29. januar 2004 - 12:43 #21
chnutzen>> Tak for indlæg. Og ja jeg kan da kun anbefale at I får fulgt op på de nævnte områder.

Et spm.. du skriver edankort indenfor en måned - men hvad med bankernes egne netbanker ? (man kan jo kun få eDankort i DanskeBank og Nordea hvis man har et Dankort i forvejen) hvorimod alle kunder i disse bankers netbanker pr. automatik har adgang til deres netbanks-betalinger.

(til jer andre>> det er mig selv der har inviteret DOBS/x-media at deltage i denne tråd.)
Avatar billede brian_h Nybegynder
08. september 2004 - 14:18 #22
Jeg kan også kun underbytte chnutzen, og sige at DOBS er en fantastisk leverandør af betalingsgateway! Kanon service, og helt med på moden, hvad angår services og funktioner.

Kan helt klart anbefales!