Avatar billede dn-soroe Nybegynder
27. januar 2004 - 15:53 Der er 10 kommentarer

Remote desktop connection og syncronisering af PDA

Hej
Vores brugere arbejder hjemmefra via VPN og Remote desktop connection (terminalklient).
De får altså sendt skærmbilleder hjem af outlook 2000 application, som afvikles på windows 2000 server.

Vi kan ikke få ActiveSync til at finde PDAén, som sidder hjemme på arbejdsstationen i USB port.

Vi har prøvet at vælge, at serial ports skal connectes ved logon !

Hjælp....

mvh

Dennis
Avatar billede lgj Nybegynder
27. januar 2004 - 16:08 #1
Jeg mener ikke du kan connecte dine usb porte til din terminalklient, men andre har måske en anden mening.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
27. januar 2004 - 16:09 #2
Vi har USB printere, som virker fint via terminalklient.
Avatar billede mmoe Nybegynder
25. februar 2004 - 08:25 #3
dn-soroe.. er det ikek fordi i bruger client opkoblede printere at i kan få det til at virke.. mener kun at Citrix / WTS understøtter den lokale printerport / printerdriver... dvs. det er ikke serveren som snakker med printeren det er kun den lokale client som snakke med den.

Vi har idag valgt at køre med serial cradles til vores palm piloter, da vi via citrix ikke kan koble USB enheder til.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
25. februar 2004 - 10:15 #4
Hej mmoe ! Vi kan godt bruges vores hjemmeprinter og printe via remote desktop connection. Den kører via USB. Vi har prøvet at køre  PDAén via serialporten, men det virker ikke.
Avatar billede lgj Nybegynder
25. februar 2004 - 10:26 #5
Så jeg har stadig ret? Printer på USB virker, men ikke USB som sådan.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
25. februar 2004 - 10:29 #6
Jeg vil teste det når jeg kommer hjem. Hvis det er tilfældet at USB ikke virker til andet end printeren, hva vil du så mene løsningen er ?
Avatar billede lgj Nybegynder
25. februar 2004 - 11:05 #7
Der er ingen løsning mht. USB :( Du kan benytte dine lokale serielle porte på Citrix.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
25. februar 2004 - 11:09 #8
Vi har altså ikke Citrix, men kører Remote desktop connection via VPN.
Avatar billede lgj Nybegynder
25. februar 2004 - 11:11 #9
sorry det skriver du jo :0) - citrix er bare en udbygning af terminalserver.
Avatar billede mmoe Nybegynder
25. februar 2004 - 12:26 #10
lgj.. du har helt ret. det er kun USB printere som kan bringes til at fungere med Citrix / WTS.. :-) (og så var det foriøvrigt mig som bragte Citrix på banen... ;-)

dn-soroe.. Løsningen vil være at udstyre jeres brugere med serial cradles og så lave en _net use com9: \\client\com1_ i jeres login-script. men husk at sætte jeres software op til at køre på com9: ellers kikser det lige.. *smiler underfundigt*

Den eneste anden løsning vil være at brugerne inden de går hjem laver en syncro med en 'netværksopkoblet' cradle og noget 'serversyncroniserings software'