Avatar billede jesl Nybegynder
25. januar 2001 - 07:58 Der er 16 kommentarer

Den nøgne lyd...

Jeg arbejder en del med studier og dermed wave lyde osv.Jeg kunne godt bruge et program der kan sætte feks en vokal alene , et art filter eller hvad ved jeg der gør at man kan arbejde videre med den lyd (feks fra en lp ) man har valgt og gemt bagefter.

Venligst

        Jesl...
Avatar billede fcs Novice
25. januar 2001 - 08:05 #1
Du mener altså et filter eller program der kan fjerne al lyd undtagen vokal fra et nummer?
Avatar billede jesl Nybegynder
25. januar 2001 - 08:21 #2
Hej...

Ja , lige nøjagtig , det kunne også være en guitar eller noget helt andet...

                                Jesl
Avatar billede nomiz Nybegynder
25. januar 2001 - 08:59 #3
Du kan sagtens få et plugin der kan fjerne vokalen, elleromvendt...
http://www.analogx.com/files/vremamp.exe - Sådan...
Det er til winamp....

Avatar billede redbastard Nybegynder
25. januar 2001 - 09:30 #4
jeg vil cool edit også egner sig(bedre)
Avatar billede redbastard Nybegynder
25. januar 2001 - 09:30 #5
jeg vil mene
hmmm???
Avatar billede jesl Nybegynder
25. januar 2001 - 13:18 #6
Hej...

Jeg prøver siden nomiz , Jeg siger tik tak.

                                          Jesl.
Avatar billede lennart Nybegynder
25. januar 2001 - 13:21 #7
er det bare mig eller er det winamp plugin ikke særlig godt
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. januar 2001 - 13:29 #8
de der plugins til winamp - hold dig langt væk fra dem! de skulle efter sigende være ekstremt dårlige. de fjerner ikke stemmen eller musikken helt, og der skulle vist også komme resonanslyde, eller  skratten.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. januar 2001 - 13:30 #9
altså, det her svar var kun hvis du havde overvejet at downloade et plugin!
Avatar billede jesl Nybegynder
25. januar 2001 - 13:46 #10
Hej...

Jeg ved ikke hvad der er godt eller skidt , jeg har hentet det men ikke prøvet det endnu......
men , jeg modtager gerne andre forslag.

                                      Jesl.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. januar 2001 - 21:46 #11
Der findes ikke nogen software som er gode til det du søger. kvaliteten bliver kraftigt forringet. man kan stadig høre noget af musikken. det kan ikke undgåes at den også fjerner andre lyde fra stemmen. Mp3 filer og wave er ikke delt op i spor, derfor er det ikke muligt at gøre uden kraftige forringelser af lyden.

Desuden kan man ikke exportere musikken i analogx og som sagt vil man helst også lade være fordi det lyder lort..

det man derimod kan gøre, hvis du vil remixe en sang, er at du fjerner de dybe toner og lægger noget musik ind over, men du får aldrig stemmen alene medmindre du har eller downloader noget musik af genren Acapella.

/Goody-Goody
Avatar billede krn Nybegynder
30. januar 2001 - 15:47 #12
Vil du have stemmen taget fra ???
Proev Magix Music Maker !
Det bruger jeg og det er pretty fedt!

www.krn-online.f2s.com
Avatar billede jesl Nybegynder
30. januar 2001 - 23:03 #13
Hej...

Det er sikkert fint nok , men jeg skal kunne gemme en vokal i wave format og lege med den der fra , kan man det ? hvis ja så lige en adresse.

                                            Jesl
Avatar billede goody-goody Nybegynder
31. januar 2001 - 16:43 #14
hvis du vil forfalde til at bruge analogx, kan du kun optage til wave, ved at sætte en ledning med minijack i begge ender i ind og i out kanalen og derefter optage samtidig med at du afspiller i analogx
Avatar billede fcs Novice
02. april 2001 - 18:08 #15
jesl>> Har du fået svar på dit spørgsmål???
Avatar billede jesl Nybegynder
30. maj 2001 - 21:56 #16
Hej...

fes...

Jeg har fået Svar på alt..............Tak