Avatar billede oxford Nybegynder
25. januar 2001 - 01:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ntsc videofilm på pal-video til pal tv

Jeg har købt en Panasonic nv-fj603 der skulle kunne afspille ntsc-film på pal. Men jeg kan kun få s/h bíllede på. Jeg har prøvet på 2 forskellige tv, og så hår jeg også prøvet at køre det ind i mit dc10 kort på pcén(og stillet den til ntsc).  Jeg bruger et pro. fuldtmonteret scartkabel.
Ja og jeg ved godt at tv i USA køre 60hz og 30 frames. Men med min psx kan det godt vise ntsc i farve med et rgb-kabel. Hvorfor det så ikke kan med video bånd, ved jeg ikke.
Avatar billede roslev Nybegynder
25. januar 2001 - 09:12 #1
sidder der ikke en lille switch på bagsiden af videon??
Avatar billede oxford Nybegynder
26. januar 2001 - 00:23 #2
Nej det gør der ikke, der er kun 2 stk scart, 2 phono og antenne. Men imorgen kører jeg op og bytter videomaskinen, så må jeg se om det er det.
Avatar billede roslev Nybegynder
26. januar 2001 - 10:54 #3
Jeg har en Panasonic DVD-afspiller, på den kan man i menuen vælge om NTSC disce skal vises som NTSC eller PAL... Har du været menuerne igennem??
Avatar billede oxford Nybegynder
27. januar 2001 - 08:36 #4
Der er kun muglighed for at vælge pal/mesecam, og det prøvede jeg lige, men det hjalp intet.
Avatar billede kbn Nybegynder
28. januar 2001 - 12:25 #5
Det skulle vel ikke være fordi vcr\'en er sat op til at køre Super-VHS ud på scart\'en? Er farverne OK fra tuner og/eller PAL bånd?

//Kim

Avatar billede oxford Nybegynder
28. januar 2001 - 22:57 #6
>kbn

Nej det er ikke det, jeg har prøvet alle indstillinger på scart out. Både scart1 og 2.
Den afspiller også i farver på alm. pal bånd.
Avatar billede kbn Nybegynder
28. januar 2001 - 23:09 #7
Pudsigt! Lad os høre hvad der var galt, når du har fået den byttet.

PS. Har du prøvet med et andet bånd (NTSC)?
Avatar billede oxford Nybegynder
08. februar 2001 - 23:33 #8
Jeg har lige haft en Panasonic nv-j33 med 3 videohoveder til rep. Efter at jeg havde lavet den skulle jeg lige se om den kunne afspille ntsc, og det kunne den med farver på og det hele.
Selv med antenne stik, og uden scart kunne den afspille med farver.
Så konklusionen må være at nv-fj603 ikke understøtter ntsc, eller også er den jeg købte bare defekt.
Avatar billede kbn Nybegynder
01. marts 2001 - 09:49 #9
Spørgsmålet var jo stadig åbent, så jeg brugte lidt tid på at søge oplysninger om NV-FJ 603. Den er svær at finde, men jeg fandt en side i Schweiz!

Svar: NV-FJ 603 understøtter ikke NTSC.

Den i familien der gør, er NV-FJ 610

Lukker du spørgsmålet?
Avatar billede oxford Nybegynder
01. marts 2001 - 23:53 #10
>>kbn
Tak for din oplysning.
Jeg kan hermed fortælle at jeg har købt en gammel Panasonic nv-f77 hifi video, som kører helt fint både alm.vhs, super vhs samt ntsc.