Avatar billede crackman Nybegynder
27. januar 2004 - 00:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Adgangskode på mappe?

Er det muligt at sætte et password på en mappe?

Hvis man er flere brugere på en PC, så man har en "privat" mappe?
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. januar 2004 - 00:33 #1
Så skal du benytte NTFS, ikke FAT. Så kan du sætte rettighederne på filer og mapper.
27. januar 2004 - 00:33 #2
Du kan ikke sætte password på en mappe i Windows.

Men du kan oprette de forskellige brugere, og tildele dem rettigheder til de mapper, de skal have adgang til.
Avatar billede crackman Nybegynder
27. januar 2004 - 00:36 #3
Jeg kører oz med NTFS, og jeg takker...

Men der må da være en IT-Nørd der kan sætte et password på? Er det overhovedt ik muligt i Windows?
27. januar 2004 - 00:37 #4
Alternativt kan du bruge et tredieparts-produkt, som kan håndtere passwords på mapper. Dem finde der en del af, f.eks.:
Appstraka, som kan hentes her: http://www.pcworld.com/downloads/file_download/0,fid,7455,fileidx,1,00.asp
Det er gratis.
Avatar billede crackman Nybegynder
27. januar 2004 - 00:43 #5
Hmm, så vidt jeg kan se er det kun programmer man kan låse..

Kan man ik låse mapper?
Avatar billede carstengp Nybegynder
27. januar 2004 - 01:51 #6
Avatar billede carstengp Nybegynder
27. januar 2004 - 01:51 #7
"Lock Folder XP is a new security tool that lets you lock your files, folders and drives with your personal password."
Avatar billede carstengp Nybegynder
27. januar 2004 - 01:53 #8