Avatar billede janalex2 Nybegynder
26. januar 2004 - 23:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underdomæner i IIS

Jeg har en en IIS 5.x kørende under W2K med adskillige domæner.

Hvis jeg har et domæne xxx.dk, hvordan opretter jeg så subdomænet yyy.xxx.dk.

Hvad skal jeg gøre i IIS, og hvad skal jeg gøre ved min DNS-server, som også fungerer som domain-controller for zzz.dk.

By the way: Er der nogen som kender en god DNS-for-dummies guide. Jeg kender til IP-adressering, domain-hierakiet m.v., men derfra og til at opsætte DNS-serveren i W2K er der et stykke vej.

På forhånd tak.

Mvh
Jan Alex Nielsen
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
26. januar 2004 - 23:42 #1
At oprette et subdomæne i IIS er lige så nemt som at oprette et alm. domæne.
Når du kommer dertil hvor der står "IP ADDRESS AND PORT SETTINGS" ned i Host Header for this site, skriver du bare adressen, for det subdomæne f.eks. yyy.xxx.dk det er det. Ang. DNS vil jeg foreslå at du bruge gratisdns.dk det er lige så nemt at sætte op, bruger dem selv.
Avatar billede janalex Nybegynder
27. januar 2004 - 11:44 #2
Det var jo egentlig såre simpelt. Det er testet og virker. Så tak for det.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. januar 2004 - 18:33 #3
Eh....ravsted.dk, Husk at man ikke må bruge "All unassigned" som IP-adressen, man SKAL vælge en IP-adresse der kører på NIC'et....
Sovetryne
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
28. januar 2004 - 18:51 #4
Virker det. og ja, vi man har fler NIC på server, jeg har ikke nogle problemer med mine 15 subdomæner de køre alle på All unassigned
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. januar 2004 - 18:55 #5
Ja ok, logisk....  Så længe NIC'et ikke har flere IP-adresser :D Men det har du ret i :) Min webserver har et NIC der er tilknyttet min router, og et NIC der hænger i min LAN.

Sovetryne
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
28. januar 2004 - 18:59 #6
ok, så skal den sættes til router adressen
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. januar 2004 - 19:06 #7
Ja :) Jeg gik ud fra at en server har flere NICs, for at holde clients ude for DMZ'en....
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
28. januar 2004 - 19:12 #8
Min sidder bag min Zyxel firewall sammen med mine arbejdes computere på samme net
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. januar 2004 - 19:15 #9
Har alle network devices en IP-adresse der er tilgængeligt udefra (bortset fra at du har en firewall kørende)?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
28. januar 2004 - 19:18 #10
nej, kun hvis du sætter din router op til det