Avatar billede bottos Nybegynder
26. januar 2004 - 22:34 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

kan fandme heller ikke sende mails

Har set lidt på andre der har samme problem, her er de fejlkoder jeg får.

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'malene@nass.dk'. Subject 'Re: test', Account: 'Bottos', Server: 'smtp.mail.dk', Protocol: SMTP, Server Response: '554 Service unavailable; [80.198.41.89] blocked using list.dsbl.org, reason: http://dsbl.org/listing?ip=80.198.41.89', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 554, Error Number: 0x800CCC79

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'bottos@mail.dk'. Subject '1', Account: 'Malene', Server: 'pasmtp.tele.dk', Protocol: SMTP, Server Response: '554 Service unavailable; Client host [80.198.41.89] blocked using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing?ip=80.198.41.89', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 554, Error Number: 0x800CCC79

Kan ikke sende mails men sagtens modtage, er det pga. spam og skal jeg kontakte tdc eller hvad? Men som i kan se er det to forskellige servere på de her fejlkoder den kommer med. Men det er måske ipnr.? dne går ud fra, kan jeg måske sende hvis jeg kommer på med et andet nr.??

Må dertil siges jeg har fået ekstremt mange spam mails den sidste ½ uge, noget i retning af 20-25 om dagen, det synes jeg er helt vildt for mit snit har ligget på en 1/3 hvad jeg også synes er vildt, og jeg fjerner regelmæssigt med spyware osv.

Men jeg kan godt bruge tdc´s webmail at sende med?
Avatar billede resten Nybegynder
26. januar 2004 - 22:37 #1
Avatar billede -bom- Nybegynder
26. januar 2004 - 23:06 #2
Tror du skal prøve at se her: http://dsbl.org/main
Det ser ud som om du er på en blackliste, sikkert pga open relay

ellers tag kontakt til TDC
Avatar billede -bom- Nybegynder
26. januar 2004 - 23:08 #3
Det er derfor, nogen har brugt dig som Mail Relay til at spamme vider.

If you're not sure why you were referred to this webpage, please read this page first.

Status
IP: 80.198.41.89
State: Listed
Listed in unconfirmed (unconfirmed.dsbl.org): yes
Listed in singlehop (list.dsbl.org): yes
Listed in multihop (multihop.dsbl.org): no
Record last changed: 2004/Jan/23 20:42:20 UTC
Server identifies itself as: [80.198.41.89]
Reverse DNS identifies server as: 0x50c62959.albnxx9.adsl-dhcp.tele.dk

History
2004/Jan/23 20:42:20 UTC          Listed in Unconfirmed (view message)
2004/Jan/23 20:42:20 UTC            Listed in Singlehop (view message)

Messages from this Host
2004/Jan/23  20:42:20 UTC (view message) socks5
2004/Jan/23  20:42:21 UTC (view message) http
2004/Jan/23  20:42:27 UTC (view message) socks4
    Other DNS Based blackhole lists
Check your status in other DNS Based blackhole lists
Avatar billede -bom- Nybegynder
26. januar 2004 - 23:09 #4
brug denne side til at blive fjernet igen:

http://dsbl.org/removalquery
Avatar billede nimoha Nybegynder
26. januar 2004 - 23:25 #5
Prøv at indtaste din email-konto i outlook igen.

Her er nogle antispam programmer alle freeware:
http://www.snapfiles.com/freeware/comm/fwspam.html
Avatar billede bottos Nybegynder
26. januar 2004 - 23:34 #6
jeg gik ind i request removal og skrev min ip, men så er der 5-6 muligheder at sende til, jeg tog postmaster@tele.dk er det ikke korrekt, så står jeg skal gøre som i emailen, men den kommer måske først om 24 timer??

jeg har dynamisk ip, og har lige været af i 1 time, men har sgu den samme ip, prøver igen i morgen tidlig, jeg går ud fra hvis jeg kommer på med en anden ip at jeg godt kan sende igen?
Avatar billede crackman Nybegynder
26. januar 2004 - 23:38 #7
Hvis du har en dynamisk ip, så får du da ikke nogen ny.. Hvis du f.eks. har ADSL Så har du en fast ip.
Avatar billede bottos Nybegynder
26. januar 2004 - 23:46 #8
jeg har dynamisk ip, og har ikke altid fast ip, så sent som i går spillede jeg noget og kan se i min history på icq, at den ip, jeg havde der var væsentlig anderledes.
Avatar billede crackman Nybegynder
27. januar 2004 - 00:13 #9
Hvad har du af internet? Adsl? modem / router?
Avatar billede bottos Nybegynder
27. januar 2004 - 00:22 #10
jeg har bare ganske alm. adsl uden router eller noget som helst bare stikket fra modem til netkort.

men hele humlen i det her og hvad jeg kan læse på hvad andre har haft af problemer osv. så ser det ud som om at det her ip nr. har været brugt til nogle lyssky mails, og nu er jeg bare tilfældigvis fået det nr. og enten skal det slettes, eller så får jeg ny ip. Men uanset hvad de ip nr. skal jo ikke spærres, så er der flere og flere der får problemet, men så er der også åbent for en masse spam igen

GOSH JEG HAAAAAAAAAADER SPAM!
Avatar billede crackman Nybegynder
27. januar 2004 - 00:30 #11
Havde oz et stort orpblem med spam, men fik hjælp herinde til at få det fjernet, og fik installeret nogle anti- spy/spam/popup programmer... så nu har hverken spam eller pop-ups... lækkert.

Men okay, hvis du har et modem, burde du få en ny ip, hver gang du ringer op.
Avatar billede bottos Nybegynder
27. januar 2004 - 06:35 #12
damn, her 6 timer efter, har jeg stadig samme ip, det stinker da for vildt, når men jeg må vel få fat i TDC.
Avatar billede -bom- Nybegynder
27. januar 2004 - 21:56 #13
Jeg troede du havde fast IP, men du gør klogt i at gøre som du siger, få fat i TDC og lad dem få exkluderet ip nummeret indtil det er ok igen.

Hvis du slukker for di udstyr i mere end 12 tiner så skulle der være en chance for at du får et nyt IP, ifølge TDC (har bare set at den ikke altid holder)

sluk evt for adsl boxen på vægen.
Avatar billede bottos Nybegynder
27. januar 2004 - 23:32 #14
takker, kan da se de er ved at fjerne ip fra listen, men udover det fik jeg hjælp til at få en ny ip ved at ændre lidt på netkortet, og nu virker alt igen.