Avatar billede andreas Nybegynder
25. januar 2001 - 00:05 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Ide til et floode filter

HeyZan...

Ville lige høre om der var nogle der havde en ide til hvordan man lavede et floode filter på en chat.... og hvordan det kunne virke....
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 00:49 #1
En mulighed : Gem den sidst sendte sætning i en variable, og tjek den op mod den netop sendte. Er de ens skrives i stedet en advarsel til brugeren, der sendte beskeden.
Så vidt jeg ved er det måden de kører det på på netstationens textchat.
Coolchat.dk havde en overgang et filter, der gjorde at man max. kunne sende et bestemt antal beskeder indenfor et bestemt tidsrum. Overskred man blev det betragtet som flooding, og man røg ud.

Håber det har givet dig et par ideer.
Avatar billede iss Novice
25. januar 2001 - 01:55 #2
Jeg ville nok logge tid og folks IP og sætte en grænse f.eks 10 posts per min... Hvis den bruger database.... Det skal nok ikke tage mere end nogle minnutter at sætte ind.
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 02:07 #3
iss : HÅBER 10 posts pr. min er et vildt gæt. Da jeg chattede på coolchat med floodfilter nåede man tit 10 posts på 20 - 30 sekunder uden flood.
Avatar billede iss Novice
25. januar 2001 - 02:15 #4
parazite -> Nu ved jeg ikke hvad \"f.eks\" betyder på dit sprog, men hos mig betyder \"for eksempel\" :)) Så jo det var bare et eksempel....
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 02:17 #5
*LOL* Jaja... sådan går det når man speedlæser... *G*
Avatar billede helpme-cat.dk Nybegynder
28. januar 2001 - 12:17 #6
En ide:

$q = mysql_query(\"select * from chat where besked=\'$bsked\' && navn=\'navn\'\");
if(mysql_num_rows($q) >= 2){
smid ham ud
}
else{
gem beskeden
}
Avatar billede jd Nybegynder
28. januar 2001 - 13:50 #7
helpme-cat.dk-> Hmm... ja, det var det svar jeg gav dig!
Det eneste problem med løsningen er jo at hvis brugeren ikke skriver det samme igen og igen, men \"bare\" skriver en masse lort, vil det jo ikke blive opdaget...

- Jonas Delfs
Avatar billede andreas Nybegynder
28. januar 2001 - 17:32 #8
jeg fandt selv ud af det...

jeg tjekker på tider... det er det...