Avatar billede witte Nybegynder
25. januar 2001 - 00:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Strøm på Thinkpad ?!?

Hejsa...

Jeg har købt en IBM Thinkpad 380Z .. Når den lader går batteriet fint op på 100%, men når strømmen bliver brugt på batteriet opfatter den det ikke.. og efter ca. 2-3 timer slukken den pludselig... Der står hele tiden 100% ... men når jeg så tænder den igen.. står der 0% ...

Hvad kan der være galt? ... (når jeg tager strømmen fra den, står der at den \"stadig lader\")

Hjælp :)
Avatar billede daddy-o Nybegynder
25. januar 2001 - 00:20 #1
er den ny?
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. januar 2001 - 00:40 #2
Hmm! Er ikke første gang at jeg høre at IBM har det problem med deres bærbare computere! Det har før været diskuteret her på eksperten.
Tror at batteriet er defekt!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. januar 2001 - 00:55 #3
Batteriet kan da ikke være defekt hvis den kan stå tændt i 2-3 timer, det er da meget godt klaret, jeg kan da kun arbejde med min i 1½ time så skal der da en ledning i kontakten.
Jeg har desværre ikke svar på hvorfor den gør sådan.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2001 - 14:44 #4
Kører du på den præinstallerede software?

Det er meget vigtigt at have IBM\'s medleverede software installeret. Heriblandt er blandt andet software der administrerer strømforbrug mv.

En lille IBM svaghed. Men trods alt mener jeg stadig IBM er førende mht. bærbare maskiner ;-)

NanoQ
Avatar billede witte Nybegynder
30. januar 2001 - 11:33 #5
Ja, jeg ved ikke hvad der er sket... for nu virker den ... :)))))