Avatar billede telep Nybegynder
26. januar 2004 - 22:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort larmer

Hejsa,

Jeg har netop købt nyt grafikkort og er ellers meget tilfreds med kortet. Men efter en uges brug er kortet begyndt at larme ekstremt meget, det lyder lidt som en sav!

Jeg har haft åbnet kabinettet og ledt lidt mere specifikt efter hvor lyden kommer fra og det viser sig, at det er den lille blæser på kortet der laver al larmen.

Kortet et et  Sapphire RADEON 9600 XT med 256MB RAM

Nogen der ved hvordan jeg kan komme af med larmen eller noget?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 22:11 #1
enten er der snavs i blæseren eller også er den defekt
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 22:11 #2
prøv at støvsuge blæseren
Avatar billede telep Nybegynder
26. januar 2004 - 22:12 #3
efter bare en uge?
Avatar billede telep Nybegynder
26. januar 2004 - 22:13 #4
Er det utænkeligt, at det bare er sådan det skal lyde?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 22:14 #5
der kan altid være en fejl i det
der kan næsten ikke være andet , hvis det er blæseren der larmer , og der skal næsten ikke ret meget støv til på vingerne , før den kommer ud af balance
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 22:15 #6
hvis det lyder som en sav , som du siger , er det for at det går mod rammen et sted eller er ude af balancd , det skal ikke lyde sådan
Avatar billede telep Nybegynder
26. januar 2004 - 22:16 #7
jeg prøver med en støvsugning... men synes stadig det er mærkeligt efter bare en uges brug....
Avatar billede telep Nybegynder
26. januar 2004 - 22:16 #8
oki!
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 22:17 #9
jeps , men der kan nemt være en fejl i den eller den har været lidt i klemme
godt der stadig er garangti på det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. januar 2004 - 22:25 #10
Den kan også være en ledning som efter lidt tid er faldet ned, så den nu lige præcis kan nå blæseren.
Sad engang i egne tanker og arbejdede ved pc'en, som er udstyret med en ekstra kabinetblæser. Og på en eller anden måde havde der sneget sig et lille blad, fra et træ ude i haven ind i den, og jeg siger Jer bare :O - jeg var nær røget ned af stolen :o)
Avatar billede telep Nybegynder
26. januar 2004 - 22:26 #11
voctor-1: Det har jeg tjekket, troede nemlig også det var sagen... måske ikke lige et blad... men måske en ledning!
Avatar billede larsmikkelsenruko Nybegynder
26. januar 2004 - 22:43 #12
Returnér kortet - defekt blæser.