Avatar billede yadyam Nybegynder
26. januar 2004 - 21:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på min 2000 adv.server

Jeg har oprettet et domæne med Active Directory, men kan ikke logge på den. Min egen PC (winXP) siger noget med en RPC server der ikke svarer, og noget med at domænet ikke er tilstede(en gang imellem). Jeg kan komme dertil hvor jeg skal logge på, og den godtager tilsyneladende også mit brugernavn/password, med så kommer fejlene.
HVAD GØR JEG GALT.
På min win98 maskine kan jeg godt logge på, serveren kører også logonscriptet, men tilsyneladende "mounter" maskinen ikke netværsdrevene.

HEEEELP
Avatar billede webcon Nybegynder
26. januar 2004 - 21:48 #1
Har du husket at sætte DNS-servicen til på din server ??
Avatar billede yadyam Nybegynder
26. januar 2004 - 22:15 #2
DNS hvad for en? Da jeg oprettede AD, spurgte den om jeg ville oprette en DNS, det svarede jeg ja til, og gav den det samme navn som mit domæne.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2004 - 22:46 #3
Jeg vil anbefale dig at gå disse guides igennem:
http://www.serverguider.dk/artikler.aspx?Search=(w2ks
Avatar billede webcon Nybegynder
27. januar 2004 - 08:41 #4
Hvis den har DNS, skal din server sættes op så den peger på sig selv og forwardes til at pege på ex. teledanmarks dns-servere.
Avatar billede yadyam Nybegynder
27. januar 2004 - 19:57 #5
webcon - har jeg gjort, men der kommer dog en fejl når jeg kører netdiag og dcdiag.
phatlasse - er gjort.

Min egen PC (winXP) siger noget med en RPC server der ikke svarer, og noget med at domænet ikke er tilstede(en gang imellem).
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2004 - 20:11 #6
Den bruger du logger ind på din WinXP med, har vel ikke sammen navn som din maskine ?
Jeg ved ikke om det har noget med dit problem at gøre, men jeg har en gang haft et problem der lignede dit, og her var det problemet....

Det ville også være rart hvis du kunne fortælle hvilke fejl den kommer med, når du kører netdiag og dcdiag...
Avatar billede serverservice Praktikant
27. januar 2004 - 20:52 #7
Ok , på opfordring
I din dns skal du oprette en forward lookup zone og en reverse lookup.
Du skal indstille dem til allow dynamic updates under general.
hvis du har en mappe øverst med et punktum skal du slette den.

I dhcp-dns,  skal de stå til:
automaticly update dhcp client info in dns
always update dns
enable updates for dns for clients that do not support dynamic update.

Wins hvis du har win98 klienter skal du ogsså installere wins på serveren...good luck
Avatar billede yadyam Nybegynder
27. januar 2004 - 22:23 #8
OKI dannyboyd, er gjort, så mangler jeg lige at kontrollere om det virker. Har lidt knas med min XP (W32.sobig), så jeg kontrollerer det lidt senere.
Hvordan konfigurerer jeg min WINS, på serveren.

phatlasse - Mener du samme navn som XP maskinen?
her er fejl med netdiag:

The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS server '192.168.0.50'. Please wait 30 minutes for DNS server replication.

The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS server '195.82.195.100'. Please wait 30 minutes for DNS server replication.(dette er min udbyders)

The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS server '129.142.7.100'. Please wait 30 minutes for DNS server replication.(dette er min udbyders)

No DNS servers have the DNS records for this DC registered.

her er fejl med dcdiag:

Testing server: Default-First-Site-Name\server
server's server GUID DNS name could not be resolved to an IP address. Check the DNS server, DHCP, server name, etc.

Håber det siger dig noget, for mig er det volapyk.

Jeg har fulgt webguider.dk fra step 1.

/Y

Testing server: Default-First-Site-Name\server
Skipping all tests, because server 'server' is not responding to directory service requests.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. januar 2004 - 20:31 #9
Du skal bare installer wins og lade den pege på serverens ip. det kommer helt af sig selv når du åbner guiden, men jeg kan se at du helt klart har probs med dns så afklar det først.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. januar 2004 - 20:33 #10
I dhcp under scope options skal du finde og registrere dns serveren med sin ip adresse.
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. januar 2004 - 19:48 #11
Thanx dannyboyd, det virker.
Jeg har dog et lille problem med at køre scripts, kunne du også hjælpe her?
Points er dine, men hvad gør jeg galt, når den siger at jeg ikke har adgang til "net use lpt1: \\server\hplaser /yes"
Her spørger den I scriptet efter brugernavn og adgangskode.
Den "mounter" heller ikke printeren, selvom jeg angiver adgangskoden.
Gerne et eksempel på et script, da det eneste jeg har haft med servere at gøre, er NT.

/Y
Avatar billede serverservice Praktikant
29. januar 2004 - 22:15 #12
Du må helre oprette et nyt spørgsmål, jeg er ikke så meget på hjemmebane i scripting, men takker for point og tilliden.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. januar 2004 - 23:00 #13
, men du skal huske at give everyone adgang til dit script i security.