Avatar billede okeanos Nybegynder
26. januar 2004 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Java-program som windows service

Hejsa Eksperter

Skal til at lave et Java program og vil lige høre om der er nogen af jer der ved om det at muligt at lave denne som en windows service. Har set at det er muligt hvis man udvikler i VisualStudio.NET, MEN hvad med Java? Eventuelt et link til tutorial eller et stump kode
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2004 - 21:07 #1
Du skal have en wrapper til Java for at kunne det.

Flere sådanne eksisterer.

Lidt Googling fandt bl.a.:
  http://sourceforge.net/projects/wrapper/
Avatar billede okeanos Nybegynder
26. januar 2004 - 21:33 #2
Okay tak.. har kigget lidt på dokumentationen for den wrapper du linkede til og som jeg ser det skal man implementere en wrapper klasse i sit program og så derefter køre wrapperprogrammet med henvisning til sit program for at installere denne som en service. Kan det ikke passe?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2004 - 21:50 #3
Jeg har aldrig prøvet at lave en windows service.

Men det lyder meget plausibelt.

For at noget skal kunne fungere som windows service skal det
kunne visse ting.

Og på en eller anden måde er det jo din app som skal "kunne" dette.
Avatar billede okeanos Nybegynder
26. januar 2004 - 21:58 #4
Ja det skal jo kunne håndtere hvad der skal ske ved start, stop, eventuelle andre hændelser.. Hvis du lige giver et svar så kan du få din pts ;-) og tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2004 - 22:05 #5
svar
Avatar billede dsj Nybegynder
26. januar 2004 - 22:24 #6
Det er muligt at køre java-applikationer som services gennem et program som f.eks. FireDaemon:

http://www.firedaemon.com

Ved ikke lige hvorfor linket ikke virker lige nu, men ellers søg google for FireDaemon.
Avatar billede chrede Nybegynder
27. januar 2004 - 18:04 #7
med på en lytter...
Avatar billede okeanos Nybegynder
27. januar 2004 - 20:21 #8
Kigger lige på begge metoder for ved ikke hvilken der er bedst egnet endnu.. Imens kan i vel lige hygge jer med lidt pts