Avatar billede sabian Nybegynder
26. januar 2004 - 20:10 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Hjælp til oversættelse af tekst

Hej...
Jeg skal have oversat følgende tekst til engelsk... nogen, der gider hjælpe?

på vejen hjem fra skole gik en dreng forbi en have, her så han et æbletræ, med nogle dejlig røde æbler. der var ingen at se i have og ingen folk på gaden.derfor tænkte han at han kunne tage nogle æbler uden at blive set.
Avatar billede fcs Novice
26. januar 2004 - 20:20 #1
On his way home from school, a boy passed a garden. In the garden, he saw an appletree with some nice red apples. There was nobody in the garden and nobody on the street, so he thought that he might be able to take some apples without beeing seen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. januar 2004 - 20:21 #2
Heading home from scool a boy passed a garden. He saw an appletree there with nice red apples. There was nobody in sight in the garden and also no people in the street. He figured that he could take some apples whithout being spotted
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2004 - 20:22 #3
On the way home from school a boy went past a garden. In it he saw an able tree with some lovely red apples.
In the garden there was no one to be seen, and there was no one on the steed either. Therefore he figured that he could take some apples without being seen.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. januar 2004 - 20:23 #4
on the way home from school, a boy walked past a garden, here he saw an appletree, with delicious red apples. there were no none to be seen in the garden and no people on the street, and therefore he thought that he could take som apples without beeing seen.

120 er alt for meget forresten ;o)
20 ville være mere passende.
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. januar 2004 - 20:23 #5
:O)
Det var vi da næsten enige om.....
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. januar 2004 - 20:24 #6
hehe.
min oversættelse var så lige den langsomste, og den mest ukorrekte ;-)
Avatar billede nimoha Nybegynder
26. januar 2004 - 20:25 #7
bufferzone> able tree? Hvor meget fik du egentlig i engelsk i folkeskolen? Ej bare for sjov :)
Avatar billede fcs Novice
26. januar 2004 - 20:26 #8
Enig med oz3kas - jeg havde ikke lige set at der var sat 120 point af ;O)
Avatar billede sabian Nybegynder
26. januar 2004 - 20:27 #9
Okay... fair, mange tak.... hvem skal sp ha points?? :D
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. januar 2004 - 20:28 #10
Det afgør du min ven....
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. januar 2004 - 20:28 #11
fcs kom først. ;o)
Avatar billede sabian Nybegynder
26. januar 2004 - 20:30 #12
Gider ik sidde med nogle, der føler sig snydt...??

Skal jeg bare dele lige mellem jer alle, der har smidt svar, eller skal jeg give FCS det hele, eller...?? :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. januar 2004 - 20:41 #13
Tjaa hvilket indlæg er mest korrekt eller hvem kom først. Det kan vi jo diskutere :O)
Del lidt ud og behold nogle selv, så er alle glade :O)

Du beholder ved at lægge et svar selv og acceptere det....
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. januar 2004 - 20:46 #14
jeg kom i tvivl om hvordan pointgivningen gerne skulle bruges ment fra eksperten.dk's side, men jeg har ikke kunnet finde noget.

er det for første korrekte svar, eller hvordan er reglerne egentlig på dette område?
hvis point'sne bliver delt til alle der har svaret i dette spørgsmål gør man vel ikke noget forkert, men omvendt kom fcs først og "leverede vel varen"...
hmm.... det lyder kryptisk, bær over med mig.
Avatar billede sabian Nybegynder
26. januar 2004 - 20:48 #15
Så fik i dem fordelt... :) håber alle er glade ;)
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. januar 2004 - 20:57 #16
Takker for dem :O)
Der er ingen faste regler. Så længe man opfører sig fair. Megen pointgivning baseres på et kvalificeret skøn.
Avatar billede fcs Novice
26. januar 2004 - 20:58 #17
Takker for point
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2004 - 21:23 #18
n_jay>11 i gymnasiet, 11 på officersskolens grundlæggende del og 11 på den vidergående, men jeg staver ad hel... til, også på dansk
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. januar 2004 - 22:25 #19
takker for points :)