Avatar billede qanza Nybegynder
26. januar 2004 - 19:21 Der er 5 kommentarer

amiga spil:)

Hej håber at der er nogen der har forstand på amiga spil:) jeg har fået nogle spil til min gamle amiga 1200 men jeg har fået dem i adf format kan man så bare lægge dem ned på en normal diskkete???
Avatar billede soreno Praktikant
26. januar 2004 - 19:33 #1
Nej.

Du skal lægge dem på en diskette formateret som DOS. Derefter skal du vha. f.eks. cross-dos kopiere dem over på en amiga diskette.

Ulempen er at der på en DOS diskette kun kan være 740 KB. På en amiga diskette kan der være 880 KB. Disketten er den samme, men det er fil-systemet ikke. Derfor er det noget møj at gøre. :-(

Kan du ikke bare bruge en amiga emulator (uae eller fellow) og så køre spilene fra PC'en ?
Avatar billede qanza Nybegynder
26. januar 2004 - 19:38 #2
kan da prøve... tak for hjælpen:)
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. januar 2004 - 20:44 #3
Det bringer sgu minder frem :) Husker jeg i gamle dage sad og bøvlene med at skulle have 880 kb over fra pcen til Amigaen.. Det skulle transporteres af to gange, og så samles på een disk på Amiagen :))
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
13. april 2004 - 00:02 #4
til soreno:

Det er faktisk lidt forkert... På en amiga diskette kan der være 720kb (eller 740 , er ikke helt sikker) og på en dos diskette der kan læses af CrossDos, kan der også være 720kb, men problemet er at en ADF fil fylder 880kb...

Brug denne side til at blive guided helt igennem hvordan man gør...
http://ale.emuunlim.com/index.htm
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. april 2004 - 00:48 #5
Der kan være 880 kb i rå data på disken.

Men pga hensynet til filsystemet på overførselesdisken, kan hele adf-filen ikke nå at være der..