Avatar billede bendict Nybegynder
26. januar 2004 - 17:56 Der er 11 kommentarer

XBOX - slayer til installation af HDD

jeg prøver forgæves at sætte min HDD i min xbox vha slayer

Jeg har sat min hd til det er en maxtor 120 gb. Der står ikke cable select nogen steder men der står cs enabled er det ikke det samme ? det er ihvertilfald der jeg har sat jumperen i – skal den måske stå som master i stedet.
Hvis HDD er ok så må det være slayeren der er noget galt med. Jeg har sikret mig at der er en fil der hedder default.xbe det var der allerede i den version jeg hentede. Den har jeg brændt ned på en cdrw som min xbox tidligere har læst fra. Men når jeg starter op nu får jeg en fejlmeddelelse hvor der står at min xbox skal have service på 5-6 forskellige sprog og jeg kan ikke komme videre derfra

Jeg har prøvet at sætte HHD som master men så får jeg en ny fejlmeddelelse " oops something is wrong " hvor skærmen er skåret diagonalt over. Har det noget at sige at HD har siddet i min pc før og er formateret med ntfs, den er jo tom
Avatar billede ricky Nybegynder
26. januar 2004 - 19:17 #1
Hmm.. det er ikke ligefrem mange andre der melder sig under fanerne.

Disken må ikke være partitioneret.
cs = cable select - så det skulle være ok

Jeg skal ikke forsøge at gøre mig klog på slayer.. men dit problem lyder nu også mere som et HDD problem..
Avatar billede bendict Nybegynder
26. januar 2004 - 19:40 #2
nu ryger den fanme snart ud af vinduet - jeg har lige købt en ny HD også på 120 gb denne gang en seagate - den har jeg også prøvet med. men den er ikke formateret mon den skal være det. hvis nu jeg har den org. HD i burde slayer så ikke starte op - for det gør den heller ikke ? er det noget meed man skal ligge noget over på den ny hd inden man booter med slayer ?
Avatar billede ricky Nybegynder
26. januar 2004 - 20:25 #3
det skal ikke være formateret (eller partitioneret)

nej - du skal ikke gøre noget ved disken førend den ryger i boxen (andet end at checke at den står til cs)

gad vide hvad dælen det er der sker - jeg har overhovedet ikke haft problemer der bare lidt lignede dine - i de boxe jeg har ordnet.
Avatar billede bendict Nybegynder
26. januar 2004 - 20:32 #4
ok jeg er ved at være der hvor jeg giver op og betaler mig fra at gøre det.
Mine sidste kræmpe trækninger kommer her :

hvad sker der hvis HD er formateret ?
kan jeg boote med en evox cd - hvis ja hvilken ? og hvad skal der ændres i den ? og hvordan får jeg lagt andre programmer ind efterfølgende ?

husk at skriv med svar så jeg kan give dig dine points
Avatar billede ricky Nybegynder
26. januar 2004 - 21:01 #5
havde du ikke en bekendt med en box ? - eller han har måske også betalt sig fra det ?

jeg er ikke sikker m.h.t. hvis HDD er formateret - men jeg formoder at div. utilities så ikke er i stand til at partitionere den - men hvis du har købt en spritny seagate HD burde dette jo ikke være problemet.

ja du kan/skal boote med evox cd - netværksændringerne i evox.ini har vi jo været igennem tidligere..

andre programmer ind efterfølgende.. - jeg går ud fra at du mener på cd'en, da du jo ikke kan på HDD'en førend at den er formateret korrekt ? Uanset det ene eller det andet, opretter du nogle biblioteker (f.eks. apps og games og hvad du ellers skal bruge) - og så peger du ind i dem via evox.ini (hvis du kigger i evox.ini burde det være selvforklarende - ellers kig på xbox-scene->evox.ini tutorials)

jeg har vist fået al rigelig med point i de tidligere spm.
Avatar billede bendict Nybegynder
26. januar 2004 - 21:25 #6
jeg har lige prøvet med en evox cd på den ny HD men den vil overhovedet ikke boot op jeg tror jeg mangler at gøre et eller andet eller gør jeg noget forkert på cd'en - jeg ved bare ikke hvad
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 01:00 #7
evox cd'en burde principielt kunne starte op uden HDD (jeg ved dog ikke med sikkerhed).

har du lavet et xiso image og brændt det som image ?
Avatar billede bendict Nybegynder
27. januar 2004 - 09:11 #8
jeg har brugt isocraxtion og brændt det som et image i nero. det har virket for det var sådan jeg gjorde da jeg rodede med opsætning af netværk. Kan det være min bios der ikke er opdateret ? Når jeg starter op med en af den mange cder jeg har brændt så får jeg lige et hurtig glimt ½ sek af noget der kunne ligne en installaionsmenu også hopper den over i en fejl 16 your xbox requires service. Jeg sender den afsted her idag kl 15
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 10:40 #9
jeg ved det simpelthen ikke.. bios - hmm.. nej ikke umiddelbart for du har jo haft evox oppe og køre.. så skal det være fordi at det er en gammel bios..

nåh afsted med den og krydset fingre for at dine lidelser er ovre.
Avatar billede bendict Nybegynder
27. januar 2004 - 10:49 #10
jep fingers crossed for at det bare virker - bare noget øv jeg ikke selv kunne med al den tid jeg har lagt i det !
Avatar billede ricky Nybegynder
27. januar 2004 - 11:06 #11
tjah sådan går det jo desværre nogle gange.. men til gengæld er det det hele værd når først det spiller (hvis man ellers kan finde ud af at bruge det ;))