Avatar billede alkor Nybegynder
26. januar 2004 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Export af brugerprofiler til ny server.

Hej Alle,

Min gamle Win2000 Server er blevet træt, eller i hvert fald for langsom til nutidens krav. Derfor er en ny, stor Win2000 Server blevet indkøbt. Jeg har prøvet at 'ghoste' den gamle installation over på den nye maskine, men det gav for store hardwareproblemer; forskellig SCSI controller, anden arkitektur (Dual XEON) etc...

Derfor er den nye server blevet installeret på vanlig vis (fra CD). Jeg ville imidlertid gerne have flyttet alle mine brugere (eller mest muligt af den gamle opsætning) fra den gamle til den nye server, således at ikke alt skal oprettes igen!

Findes der en enkel måde at gøre dette på?

Med venlig hilsen,
Avatar billede hemsoe Nybegynder
26. januar 2004 - 16:36 #1
Du kunne jo melde den ind i det nuværende domæne.. Går ud fra domænet skal være det samme.
Efter at bruger data er replikeret skal du bare ændre stien til filerne.
Avatar billede webcon Nybegynder
26. januar 2004 - 21:50 #2
Du skal på den nye server køre DCPROMO og melde den ind i dit eksisterende domæne, hvorved dine brugere bliver replikeret til din nye server. Husk at den nye server skal køre DNS og alle 5 FSMO-roller.
Avatar billede alkor Nybegynder
29. januar 2004 - 12:10 #3
Hej - og undskyld den lange svartid, men jeg måtte lige rejse bort et par dage...

Vi bruger ikke domæne her, men arbejder alle i samme workgroup, så jeg ved ikke om jeres forslag kan lade sig realisere her hos os. Må lige sætte mig lidt mere ind i tingene; begreber som DCPROMO og FSMO siger mig desværre ikke meget :-(

Jeg vender tilbage når jeg har undersøgt sagerne!
Avatar billede alkor Nybegynder
12. februar 2004 - 13:52 #4
Hej igen,

Jeg fik løst mit problem på anden vis, men har givet point for den gode vilje :-)
I skulle have haft halvdelen hver, men den første jeg gav point fik dem alle, synes ellers at man kunne differentiere pointene tidligere...
Undskyld hemsoe!

Med venlig hilsen