Avatar billede butikken Nybegynder
26. januar 2004 - 15:45 Der er 15 kommentarer

partner / programmør

Vi søger en erfaren programmør som gerne vil være partner i vores kommende og mangfoldige projekter.

VI SØGER......
Du skal have en rimelig god erfaring i programmering af websteder og e-butikker, da du vil komme til at stå for alt programmering / tilretning af de forskellige websteder.

Som udgangspunkt benytter vi allerede eksisterende programmer som tilrettes vores behov, hvorfor du har erfaring i PHP, MySQL, Linux samt opsætning af databaser på Linux servere mv.

Du skal være bosat i hovedstadsområdet idet at vi forventer at skulle mødes med jævne mellemrum i opstartsfasen samt senere etablerer en fast base i området. Du er over 18 år. og gerne et par år ældre da vi selv har et par år på bagen.

VI SKAL......
1.
Vi skal have lavet et par e-butikker med basis i en fælles database/webløsning på "CATALOG 3" programmet, som så designmæssigt tilrettes de enkelte websteder med eget "look". E-butikkerne vil omfatte forbrugsgoder målrettet såvel erhvervs- og privatmarkedet. Der er pt. identificeret og planlagt 6 e-butikker. Alle køres over samme grundkoncept/database.

2.
Vi skal have lavet et auktionssite hvor vi primært vil tilbyde vores egne varer uafhængigt af e-butikkerne, men også hvor andre spillere kan sælge/købe. Auktionssitet skal tilbydes andre website.

3.
Vi skal have lavet et "dating-site" sigtet mod et specielt og udyrket markedssegment.

4.
Vi skal have lavet et par "formidlings-site" for private for køber/sælger mødes og bestiller/køber varer. Der er pt. identificeret og planlagt 5 site. Alle køres over samme grundkoncept/database.

5.
Vi skal have lavet et hostingsite hvor vi tilbyder hostingløsninger af speciel karakter mv. hvorfor du gerne må have eraring i opsætning af databaser mv. på Linux servere. Der er identificeret 3 markedssegmenter som er intressante og passer med vores udnyttelse af udstyr mv.

Projekterne (1 til 5) skal laves løbende efter en nøje planlagt handlingsplan. Alle site skal kører internationalt på min. 3 sprog (dansk/tysk/engelsk)

Alle vores projekter er baseret på at disse skal give en løbende indtægt efter lancering, hvorfor du gerne må have erfaring i betalingssystemer/-gateways til Dankort/Mastercard/VISA/PayPal/mv. samt "member-login" på tværs af websteder/servere.

Alle funktioner skal laves i Linux eller programmer baseret på at skulle kører på linux servere. Vi har indkøbt "CATALOG 3" shopprogrammet samt råder over en del andre intressante programmer. MS er "yt" og vil ikke blive brugt.

VI TILBYDER......
1.
Vi har købt de nødvendige domænenavne samt et antal servere til hosting af alle websteder/e-butikker samt er i processen med at få tildelt en C-klasse af IP nr. fra RIPE og etablering af egen datalinje.

2.
Vi har etableret og registreret 2 anpartsselskaber (indskudt 2x125.000 kr.) og tilbyder den "heldige" en andel på 20% af selskaberne efter nærmere betingelser/aftale, hvilket primært omfatter køb af andel mod levering af udført arbejde. Du skal ikke have penge op af lommen, men udelukkende stille din arbejdskraft til rådighed.

Du vil få en propertional andel af selskabernes overskud samt senere ansættelse og aflønning på lige fod med de øvrige anpartshavere. I opstartsfasen foregår alt på "freelance & ulønnet basis" for alle deltagere inkl. anpartshaverene.

3.
Vi står for markedsføring, konceptudvikling, indkøb, salg mv. men inddrager dig gerne i den fremtidige process og arbejdsopgaver.

Vi er meget krævende og og går ikke på kompromis med vores ønsker til udformning, udvikling og drift og ønsker derfor KUN kontakt med de bedste spillere som kan honnorer vores krav om udvikling af markeds bedste websites/e-butikker mv.

Vi har selv en lang erfaring i indkøb, salg, markedsføring samt IT relateret forretninger og kan derfor "tilbyde" en erafring der er udover det sædvanlige.

Af konkurrencehensyn ønsker vi ikke at udleverer os "offentligt" men besvarer alle henvendelser direkte.

Du kan kontakte os samt fremsende en kort CV via mail i teksformat (ingen vedhæftet filer, da disse slettes automatisk) på qxl_vogelsberg@hotmail.com.
Avatar billede nse Nybegynder
26. januar 2004 - 15:57 #1
Manglende seriøsitet når der skrives: "MS er "yt" og vil ikke blive brugt."
Avatar billede butikken Nybegynder
26. januar 2004 - 15:59 #2
Dette er ikke manglende seriøsitet men fakta da alle vores systemer er baseret på linux. Derfor vil vi ikke investerer i MS programmer mv.
Avatar billede nse Nybegynder
26. januar 2004 - 16:13 #3
Hmm.. Det er også helt fint, men det er jo ikke ensbetydende med at MS er yt..
Avatar billede ricky Nybegynder
26. januar 2004 - 16:19 #4
er der et link til CATALOG 3 ?
Avatar billede butikken Nybegynder
26. januar 2004 - 17:36 #5
nse >>> for vores vedkommende er MS ikke relevant da det ikke opfylder vores behov, hvad andre vælger er deres løsning.

ricky >>> har intet link til CATALOG 3 men har programmet liggende i orginalversion (købt med licens osv.)
Avatar billede mikker Nybegynder
26. januar 2004 - 18:27 #6
Held og lykke...

Al ære og respekt for jeres gåpåmod og idéer, men der er ret meget DU SKAL i jeres oplæg.
At slaske en 10-15 færdige sites op uden synderlig garanti - andet end 20% af hvad der _kunne_ være et luftkastel - virker en smule drastisk i mine ører.
Det ville nok virke bedre den anden vej - altså noget i stil med: 'programmør søger person med erfaring indenfor markedsføring'
Men som sagt held og lykke med det. jeg tager hatten af for folk som jer der har modet.

- Mikker
Avatar billede butikken Nybegynder
26. januar 2004 - 19:13 #7
mikker >>> takker for de opmundrende ord.....

Det er da "ikke" så meget..... Hvis du kikker struktureret på opgaverne er der meget "genbrug" i de 5 opgaver.

E-butikkerne er "kloner" af samme opsætning blot med et andet design men fælles database osv.... samme gør sig gældende for resten af opgaverne... og vi har allerede købt et super shopprogram som blot skal tilrettes mv. MEN der er da noget arbejde heri....

Og JA der er mange udfordringer som skal løses, men det er også derfor at vi søger en SUPER partner/programmør til opgaven.

Vi har 2 muligheder: enten en "inhouse" programmør/partner til at lave opgaverne eller købe opgaven på det åbne marked i fx. indien/mexico. Vi tror at en "inhouse" partner er den bedste løsning, da vi så har fuld kontrol over opgaverne og selv kan klare den fremtidige vedligeholdelse selv. MEN finder vi ikke en egnet partner så køber vi selvklart ydelsen på et af de mange sites der tilbyder disse.

Der er aldrig garantier i livet (det er det der gør det spændende) men da vi af egne midler allerede har sat 250.000kr. på spil i projektet så tror vi da selv på det. Derudover sætter vi også vores egen arbejdskraft ind i projektet (gratis) indtil det er oppe og kører.

Det er derfor på ingen måde et "fantasi-projekt" men et seriøst oplæg fra vores side. Vores specialiteter ligger i de mange andre opgaver der er udover programmering.
Avatar billede mikker Nybegynder
26. januar 2004 - 20:27 #8
Endnu engang må jeg sige, at hvis bare jeg selv havde modet til at realisere de idéer der gemmer sig i skuffen :o)
Ville blot give jer min ummiddelbare reaktion på jeres indlæg.

- Mikker
Avatar billede butikken Nybegynder
26. januar 2004 - 20:31 #9
det er da heller ikke altid en dans på roser at realiserer ens ideer, det kræver en del held, masser af "hårdt arbejde" samt en god portion af det "gyldende".
Avatar billede nse Nybegynder
27. januar 2004 - 20:31 #10
hvilke "forbrugsgoder" har i tænkt jer at handle med?
Avatar billede butikken Nybegynder
27. januar 2004 - 21:33 #11
Vi er allerede så småt i gang med grupper som BØRNETØJ/-TING, VIN og EDB og kommer med LAMPER samt yderligere 2 områder vi pt. ikke ønsker at afslører da dette vil kunne identificerer os og projekterne.

Den ene af de "udentificerede" varegrupper har relation til det omtalte datingsitet (opgave 3) som naturlig forum for markedsføring, idet at personkredsen på køberne er identisk. Der er derfor synagi i mellem de forskellige opgaver.

Vi har leverandørkontakter/-aftaler med alle varegrupper.
Avatar billede butikken Nybegynder
27. januar 2004 - 21:41 #12
Glemte at fortælle at vi allerede har et testsalg via internettet på varegrupperne BØRNETØJ/-TING, VIN og EDB dog på et site der ikke drives eller kontroleres af os. Vi har siden december måned solgt ca. 2.400 varer og med fortjeneste.
Avatar billede art-aid Nybegynder
20. april 2004 - 00:29 #13
Hvordan går det med projektet ?
Har I fundet personen I skal bruge ?
Jeg har med interesse læst om projektet, da jeg har en åelang erfaring med SSL + batalings-gateway kan jeg måske bidrage med noget positivt.
Avatar billede art-aid Nybegynder
20. april 2004 - 00:30 #14
da jeg har en åelang erfaring ---> da jeg har en årelang erfaring
Avatar billede art-aid Nybegynder
24. april 2004 - 01:39 #15
Det kunne være at "butikken" er lukket....sådan går det nogen gange !

Måske skulle "butikken" overveje at lukke dette spørgsmål, hvis det ikke længere er interessant at svare på indlæg.