Avatar billede stagg Nybegynder
26. januar 2004 - 13:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Oprette bruger på domainserver?

Hej..
Jeg er ved at sætte domainserver op her i huset.... Virker også - ser det ud til... man kan bare ikke logge ind, da jeg ikke kan oprette brugere??
Når jeg forsøger at oprette en bruger siger den bare, at passwordet indeholder tegn, der ikke må bruges, er en ugyldig længde, eller lign. Og at jeg skal tjekke mine password krav? Jeg har prøvet at ændre passwordet til meget forskelligt - intet virker?? hjælp:D
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2004 - 13:42 #1
Det er fordi adgangskoden skal overholde kravet om kompleksitet.

En adgangskode skal derfor bestå af en blanding af store og små bogstaver, tal og ikke alfa- nummeriske tegn som f.eks. #

dvs.

To5667# vil virke. Brugernavnet må heller ikke indgå i adgangskoden.

Du kan deaktivere dette krav i default domain politikken.
Avatar billede stagg Nybegynder
26. januar 2004 - 13:48 #2
Okay... vil jeg da lige prøve :)
Hvordan deaktiverer man det?
Avatar billede stagg Nybegynder
26. januar 2004 - 13:50 #3
Jeg synes stadig ikke jeg ka oprette den :s
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2004 - 13:53 #4
nå ja det er vist 8 tegn som standard. Prøv med Gh55rer#
Avatar billede stagg Nybegynder
26. januar 2004 - 13:55 #5
ved ik.. nu kan jeg da godt... men kan ikke logge ind fra andre computere? :) noget smart jeg kunne have glemt?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2004 - 14:01 #6
ehh jeg tror du skal kigge lidt i diverse vejledninger omkring grundlæggende serveropsætning. Ellers bliver dette vist en fuldtidsbeskæftigelse for mig. Kig eventuelt på min hjemmeside der er lidt information omkring hvordan man gør. Det kan også være der er een her på E. der har tid til at guide dig gennem serveropsætningens abc.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. januar 2004 - 14:13 #7
du kunne jo også fjerne denne sikkerhed "password must meet complexity" som administrator. kig under password policy
Avatar billede ceec Nybegynder
26. januar 2004 - 14:19 #8
Har du meldt klienten, du prøver at logge ind på, ind i det nye domæne??

Ceec
Avatar billede stagg Nybegynder
26. januar 2004 - 14:26 #9
Jeg leder lige lidt...:D
Men ja, det har jeg, og idet jeg angiver vores domæne vil den have brugernavn og password. Her taster jeg så mine oplysninger ind - og den siger at netværks stien ikke kunne nåes.... Men den har fat i serveren, for angiver jeg et domæne, der ikke findes kommer jeg slet ik til login boksen
Avatar billede ceec Nybegynder
26. januar 2004 - 15:48 #10
Ok, og du bruger en bruger som har domain admin rights, ikk?

Ceec

PS. Evt. kan vi snakke på messenger senere iaften, hvis det stadigvæk ikke virker.
(Og hvis du har messenger, hehe)
Avatar billede stagg Nybegynder
26. januar 2004 - 16:03 #11
Jamen kunne da være super!
mathias.s@mail.dk
Har givet schulze points, da han svarede på det oprindelige spørgsmål...
Men får vi det til at virke opretter jeg også lige et spørgsmål til dig med points - hvor jeg selvfølgelig skriver hvad vi nåede frem til...;)