Avatar billede foongogeth Nybegynder
26. januar 2004 - 01:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikring af filer i mappe

Hejsa

Jeg har et problem (eller måske bare en opgave), som jeg ikke kan finde ud af.

Jeg har netop skiftet udbyder af webhotel og den nye kræver, at min databasemappe ligger på samme niveau som mine websider (altså inde i www-mappen). Det betyder reelt, at en hvilken som helst person, der blot kender filnavnet på min Accessdatabase, kan skrive http://domæne.dk/db/database.mdb og så hente min database. Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i af flere forskellige årsager. Jeg er ikke interesseret i at skifte til en anden databasetype (eks. MySQL) og kan heller ikke flytte min databasemappe et niveau op.

Jeg vil høre, om det er muligt at sikre filerne i en enkelt mappe - evt. med anvendelse af .NET, da siden er skrevet i C#. Jeg har tidligere anvendt authentication i en bestemt mappe med <location> i web.config, men som jeg kan gennemskue den, så gælder den kun for afvikling af aspx-filer. Jeg kan i hvert tilfælde stadigvæk hente .mdb og .txt i disse mapper.

Hvordan klarer jeg den?

/Bo
Avatar billede odegaard Nybegynder
26. januar 2004 - 08:26 #1
Skriv til din udbyder og forklar dem dit problem. Det kan du ærlig talt ikke være tjent med.

Vil du forhindre download af bestemte filtyper, skal det sættes op i IIS'en, så lige meget hvad, skal din udbyder ændre nogle indstillinger. Men det vil jeg dog mene at du har krav på.
Avatar billede repsak Nybegynder
26. januar 2004 - 11:06 #2
Hvad er dog det for en udbyder om man må være så fri? :-)
Avatar billede foongogeth Nybegynder
26. januar 2004 - 16:30 #3
Min udbyder er web10.dk, som jeg ellers har forholdsvist gode erfaringer med. Jeg har dog ikke konfronteret dem med problemstillingen endnu, så jeg ved endnu ikke om der er tale om en fejltagelse fra min eller deres side. Der står dog i deres velkomstbrev det nævnte i deres velkomstbrev.

Trist at I ikke kunne hjælpe mig, men så ved jeg da i det mindste, at min påtale af problemet er velbegrundet. Jeg takker for indslagene.

/Bo
Avatar billede odegaard Nybegynder
26. januar 2004 - 17:58 #4
Kan du ikke bare oprette en \db\ mappe?
Dvs.
\www\default.html
\db\mindatabase.mdb
Avatar billede foongogeth Nybegynder
27. januar 2004 - 10:29 #5
Jeg har også tænkt mig den løsning, men har kontaktet min udbyder for at høre motivationen bag deres beslutning først. Det kan jo være, at der blot er tale om en tanketorsk fraa deres side, hvilket jeg næsten vil håbe.

/Bo
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. januar 2004 - 22:21 #6
Jeg er også kunde hos web10, men jeg har da en db-mappe der er oprettet parallelt med www-mappen.