Avatar billede jeppem Nybegynder
26. januar 2004 - 01:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Umuligt at slette en bestemt AVI-fil

Jeg har hentet en større avi-fil ned til min computer, men nu vil jeg gerne slette den.
MEN når jeg markere filen og trykker delete får jeg at vide at den er i brug af et program, så jeg ikke kan slette den. Sagen er bare at filen ikke er i brug! Fx kommer samme besked også lige efter en genstart.
Tillige arbejder min computer et godt stykke tid når jeg ønsker at se filens egenskaber.
Når jeg prøver at afspille filen får jeg at vide at den er korrupteret.

Hjælp- jeg vi laf med filen- den ligger og fylder. Mit virusprogram klager ikke over filen
Avatar billede norbert Nybegynder
26. januar 2004 - 01:29 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 10:26 #2
Snowballs indlæg (accepteret svar):
Lav en tom .txt fil i samme folder og vælg så de 2 filer og vælg slet. Så burde du kunne gøre det. Det har noget at gøre med at når du klikker på en film, så vil Windows prøve at lave et preview af den, og dermed åbner den filen.

Ellers prøv at åbne dos-prompten ved at klikke Start > Kør og så:
command (tryk enter.. windows 95/98)
cmd (tryk enter.. windows nt/2000/xp)

Derefter navigerer du over til filen via CD kommandoen.. f.eks.:
Filen test.avi ligger i mappen C:\video\noget\test.avi.

Du skriver så:
c: (enter)
cd "\video\noget" (enter.. husk "")
del test.avi (enter)

Så skulle filen gerne være slettet..
Avatar billede norbert Nybegynder
26. januar 2004 - 10:30 #3
Tja - det er hvad der stort set står i mit link - og det er også et indlæg snowball har lavet - så den skulle være go' nok.
Norbert :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 10:35 #4
Nobert> Ja, jeg ved godt at Snowballs indlæg er fra dit link.. det var jo derfra jeg fik det ;-)

Hvis det ikke virker, prøv dos-prompten..
Avatar billede norbert Nybegynder
26. januar 2004 - 10:36 #5
:-)
Avatar billede jeppem Nybegynder
26. januar 2004 - 11:01 #6
Tak for hjælpen til jer begge- det hjalp!
Hvordan giver jeg point til dig Norbert? Jeg kan ikke klikke accepter svar, da jeg ved en fejl har glemt at skrive min nye emailadresse ind i min konto her på siden?

I mellem tiden sender jeg god karma ud
/Jeppe
Avatar billede norbert Nybegynder
26. januar 2004 - 11:03 #7
Jeg lægger et svar - og tak for point :-)
Avatar billede jeppem Nybegynder
26. januar 2004 - 12:30 #8
Genialt! ;-)
Endnu engang tak for hjælpen - de 500mb fyldte godt i regnskabet når harddisken ikke er så stor...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 17:10 #9
jeppem> Svaret skal accepteres :)
Avatar billede norbert Nybegynder
27. januar 2004 - 20:35 #10
Hej jeppem.
Du kan godt acceptere svar nu, hvis du vil.
Norbert :-))
Avatar billede jeppem Nybegynder
01. februar 2004 - 19:00 #11
Hov. jeg troede du var accepteret... beklager - jeg er ikke sikker på at mit 'klik' bliver rigtig registreret?!
Jeg har trykket accepter igen, håber det virker denne gang.
Avatar billede jeppem Nybegynder
01. februar 2004 - 19:01 #12
jeg kan blive ved med at trykke accepter, du får ikke point?
Strange
Avatar billede norbert Nybegynder
01. februar 2004 - 19:03 #13
Næh, der er ikke sket noget endnu :-)
Norbert.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. februar 2004 - 19:11 #14
hmm.. husker du at makére navnet først, og derefter klikke på accepter?
Mange laver den fejl..
Avatar billede jeppem Nybegynder
01. februar 2004 - 23:43 #15
Tak Surfer- jeg vidste ikke jeg skulle markere. Det er lige før du også er point værd ;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
01. februar 2004 - 23:45 #16
Nu lykkedes det :-)
Tusind tak. :-) Jeg synes også surfer skulle have lidt for sin hjælp. Vil du have lidt af mine, surfer??
Norbert.:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. februar 2004 - 11:14 #17
jeppem> hæhæhæ :)

Norbert> Jeg siger tak for tilbudet, men du beholder bare pointsne selv :)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2004 - 11:15 #18
:-)