Avatar billede suhl Nybegynder
25. januar 2004 - 22:34 Der er 4 kommentarer

hvad menes der med "video memory corruption"

Hejsa
Jeg har gennem en periode haft problemer med min pc. DEn har ikke ville installere andet end standard VGA-drivere til grafikkortet og er gået ned jævnligt. som noget af det nyeste kan jeg i øjeblikket ikke se min mouse-cursor. Den har i samme påeriode været meget ustabil i opstarten og har skiftevis startet op uden skærmbillede og simpelthen genstartet midt i opstarten. jeg har for det meste skulle genstarte 4 gange for at kunne bruge pc'en. jeg har formateret adskillige gange i denne periode.
Når den kører, kører den langsomt og upålideligt grafisk
jeg har lige kørt burnInTest og den skriver at "video memory corruption" er der nogen der ved præcist hvad det betyder og om det kanbetale sig at købe et nyt GFX og så satse på at det er det der har været galt hele tiden?? eller tyder ovenstående på at det kan være en kombination af flere ting ?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 22:41 #1
Alt siger mig at det grafikkort er delvist stået af.
Avatar billede zhark Nybegynder
26. januar 2004 - 00:06 #2
Den sætning kan kun oversættes til at der siges der er fejl i hukommelsen (ram) på dit grafikkort! Om det passer kan man så forholde sig til med, men som fromsej skriver, så kan man i hvert fald sige det bare tyder mega på det ER rigtigt :)
Avatar billede pezzie Nybegynder
26. januar 2004 - 08:36 #3
Problemet kan være, at grafikkort ikke kan finde ud af at "tømme"grafikkortets hukommelse for gamle fragmenter. Når grafikkortet så "læser" dem igen melder den tilbage, at der er en fejl.

Nu skriver du ikke hvilket kort du har og hvilken CPU, men du kan prøve at læse følgende link og afprøve løsningen. Har selv prøvet lignende og dette hjalp mig.

http://www.winguides.com/registry/display.php/798/

Mvh
Pezzie
Avatar billede suhl Nybegynder
20. september 2004 - 20:59 #4
undskyld det sene svar. den stod helt af :-(
nu har jeg købt et nyt og den kører fint.
jeg fik jo aldrig prøvet dit svar og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal give point? skal jeg give ½-delen eller det hele eller ikke noget? jeg ved jo ikke om det havde hjulpet