Avatar billede saubermacher Nybegynder
24. januar 2001 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

hvordan bruger jeg den grafiske

Jeg er helt ny inden for Linux. Jeg har lige installeret Red Hat 6.1 på min PC, men jeg ved ikke hvordan jeg starter den grafiske brugerflade.

Efter den (lange) boot sekcens kommer der et lille Logon og så er der tekst-baseret for resten, hvordan kommer jeg ind i Gnome (eller hvad det hedder) herfra. Hvis der er en som kan finde mig en Linux guide eller toturial ville det være udemærket - men den skal helst være dansk.

Altså: Hvordan finder jeg den grafiske brugerflade?
Avatar billede poet Nybegynder
24. januar 2001 - 20:35 #1
Jaa, det første kan jeg hurtigt svare på:
Hvis du har fået sat den grafiske del op under installationen, så skriver du blot \"startx\", når du har logget ind.
Jeg kan ikke lige nogen adresser på torturials på siddende fod, men der er der vel nok andre, der kan hjælpe dig med.
:-)
Du kunne f.eks. kigge på http://www.sslug.dk og så klike på \"linux-bog\".

Poet
Avatar billede saubermacher Nybegynder
24. januar 2001 - 20:41 #2
Tak for det. Jeg synes ikke det var serligt logisk, men det er nok fordi jeg er vant til DOS og Windows. Det bliver rart at prøve noget nyt.

Er der forresten nogen der kan anbefale mig nogle sider med software (gratis...?) til Linux. Jeg har ikke selv kigget efter endnu for det ville være bedre hvis der var en som kunne anbefale en.
Avatar billede lens Nybegynder
24. januar 2001 - 21:33 #3
I linux kan du altid skrive: <i>man etellerandet</i>, for at få hjælp til det pågældende problem. denne base er ret omfattende, og jeg har haft meget glæde af den - specielt til cprogrammering.
Hvis du følger poets henvisning, står der en masse links i sslugs linuxbog, hvor du kan finde software - og det er jo som regel gratis til linux :-)
Avatar billede lens Nybegynder
24. januar 2001 - 21:34 #4
hmmmmmm man kunne vist ikke benytte html i svaret - men jeg håber meningen meningen fremgår alligevel.
Avatar billede rm Nybegynder
25. januar 2001 - 02:19 #5
du kan få alt det linux software du kan ønske dig på http://uni-c.linux.tucows.com/listings.html eller http://www.linuxapps.com
Avatar billede saubermacher Nybegynder
25. januar 2001 - 12:33 #6
Hvad mener du lens?
Avatar billede rm Nybegynder
25. januar 2001 - 13:56 #7
prøv at skrive:
man man
Avatar billede billeschou Nybegynder
25. januar 2001 - 14:14 #8