Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
25. januar 2004 - 19:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ved lukning af brouser

Jeg arbejder på en hjemmeside der selvfølgelig er bygget i tabeller.

Mit problem er at hvis brugeren lukker brouseren vil sessionen være åben. dette kunne jeg løse med

onunload="window.open('logaf.asp')"

men dette gør at der hvergang folk skifter side vil der poppe et windue op som lukker deres session :-(
Kan man så ligge denne function i brouseren istedet??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 19:37 #1
du kan jo bruge session.timeout..
se lige "Sessions": http://html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 19:39 #2
Det skal lige siges at onunload="window.open('logaf.asp')" ikke virker, hvis man har en popup-blocker/killer installeret.. Jeg bruger Opera som har en indbygget popup-blocker/killer.. og den bruger jeg :)

Når jeg siger "ikke virker", mener jeg at popup'en ikke kommer frem.. det er jo også r*v-irritende med alle de der popups..
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
25. januar 2004 - 19:42 #3
enig med at popup er træl som det er blevet misbrugt.. men er godt i mit tilfælde .. jeg har time out på min session men de er sat høje da folk skal have en chance for at skrive og læse uden at de bliver smidt af
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 19:54 #4
Så burde timerout'en jo 'kick in', og slette session'en..?
Og så er man logget af..?
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
25. januar 2004 - 19:57 #5
tror ikke du har forstået hvad jeg vil frem til ...
Det er ikke meningen at de skal tvinges til at taste adgangskode ind hvergang de har skrevet eller læst ... på grund af at de kastes ud for hurtig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 20:02 #6
Hvad er "for hurtigt"? Hos Nordea er 15 minutters inaktivitet, nok til at man logges af..
Du kan jo indstille din timeout til f.eks. 60 minutter.. med mindre at du har *meget* tekst, så burde det være nok..?

Og nej, folk skal ikke logge ind hver gang der de har skrevet/læst noget :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 20:03 #7
..jeg mener at det er 15 minutter.. husker ikke helt præcist hvor længe det egentligt er.. Nordeas Netbank..
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
25. januar 2004 - 20:14 #8
okay det må jeg jo leve med .... hvis du giver et svar kan du få lidt point
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 20:17 #9
OK, men kun hvis du kunne bruge min løsningen.. ellers skal du afvise.. og så kan du selv lægge et svar og acceptere det..
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
25. januar 2004 - 20:32 #10
nej dette er et standart for mig .. da det er træls at hjælpe folk der skider ned af nakken tros man har brugt langtid på dem
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 20:35 #11
Takker for points :)