Avatar billede robin-steen Nybegynder
25. januar 2004 - 19:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

undertekster på film.

hej jeg har et par film hvor jeg har fundet nogle undertekster til.
hvordan for man dem sat på?
de ligger i 2 forskellige fil formater den ene er en .srt fil og den anden er en .sub fil. hvad er forskellen?

mvh Robin
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 19:14 #1
Undertekster er ophavsret beskyttet, og er dermed ikke lovlige at hente.
"Det er ikke tilladt at:
spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale."
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede robin-steen Nybegynder
25. januar 2004 - 19:18 #2
sorry vidste ikke de var ophavsrets bestyttet!!!

afslutter bar dette spm med det samme

mvh Robin
Avatar billede grillkylling Nybegynder
25. januar 2004 - 19:28 #3
Fik han lige paranoia på eller hvad?

*LOL*
Avatar billede nimoha Nybegynder
25. januar 2004 - 20:08 #4
Dette spørgsmål er da ikke blevet kaldt ulovligt!

http://www.eksperten.dk/spm/391869
Avatar billede nimoha Nybegynder
25. januar 2004 - 20:10 #5
og heller ikke dette er der nogen der har sagt noget til

http://www.eksperten.dk/spm/422529
Avatar billede nimoha Nybegynder
25. januar 2004 - 20:11 #6
Så robin-steen bare kig der, så finder du måske svar
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2004 - 20:56 #7
n_jay, du mener vel også, at når nogle få kører over for rødt, er det tilladt for alle?
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 21:02 #8
n_jay -> tag lige et smut forbi www.ophavsret.dk og derefter ekspertens regler. Bruger gør at han har fundet teksterne, hvilket er et brud på ophavsret, også selvom de er hjemmelavede/oversat.
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 21:03 #9
Bruger gør det klart...
Avatar billede nimoha Nybegynder
25. januar 2004 - 21:22 #10
Tag det nu roligt jeg gør jer/dig bare opmærksom(me) på at dette spørgsmål er blevet stillet mange gange før uden indvendinger, og så kommer de først nu.

Nanoq>Prøv at søge her på eksperten med søgeordet subtitles. Der er nogen der har kaldt det ulovligt, men mange har også svaret! Så du kan ikke sammenlige det med at køre over for rødt!
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 21:56 #11
n_jay -> Ja det er blevet stillet mange gange før, men hver gang har det faktisk været i strid mod reglerne/lovgivning. Folk mener ikke de er ulovlige når de er hjemmelavede, men det er de faktisk.
Begyndte at gøre folk opmærksomme på det for et par måneder siden.
Avatar billede nimoha Nybegynder
25. januar 2004 - 22:04 #12
Jeg siger jo heller ikke at det er lovligt. Jeg mener bare at spørgsmålet er blevet stillet så mange gange, uden at folk siger det er ulovligt. F.eks. hvis man spørger om noget med p2p programmer herinde, der bliver alle spørgsmål lukket. Derfor kan jeg ikke forstå, at når det er ulovligt, at folk ikke kommer med flere indvendinger før nu.
Avatar billede nimoha Nybegynder
25. januar 2004 - 22:10 #13
Forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede popsy Novice
26. januar 2004 - 07:35 #14
n_jay> Sp. om p2p programmer bliver da ikke lukket? p2p progs er ikke ulovlige, og spørgsmål vedr. programmerne besvarer vi gerne.
Avatar billede nimoha Nybegynder
26. januar 2004 - 18:11 #15
Popsy> Der er mange der spørger om det, og straks tror alle det skal bruges til noget ulovligt. Det er det jeg mener.
Avatar billede nimoha Nybegynder
26. januar 2004 - 18:11 #16
Derfor bliver de næsten alle lukket.