Avatar billede viggohalling Nybegynder
25. januar 2004 - 18:43 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan indtaler man en hel bog på pc ?

Jeg skal indtale en bog til min svagtseende far. Jeg bruger windows lydoptager, men ser, at der kun kan indtales i et begrænset tidsrum. Hvordan bestemmer man selv længden på indtalt tid?
Avatar billede flowerdead Nybegynder
25. januar 2004 - 18:47 #1
Windows Soundrecorder kan kun optage 1 minut ad gangen. Jeg anbefaler at bruge SoundForge.
Avatar billede flowerdead Nybegynder
25. januar 2004 - 18:49 #2
Der er også en gratis recorder her http://www.sound-recorder.com/
Avatar billede norbert Nybegynder
25. januar 2004 - 18:52 #3
http://www.threechords.com/hammerhead/cool_edit_96.shtml
Her er en gammel udgave af cool edit - men det virker
Avatar billede norbert Nybegynder
25. januar 2004 - 18:52 #4
Og så er den gratis
Avatar billede mr.malmros Juniormester
25. januar 2004 - 19:03 #5
Der findes utalige audio programmer til formålet, Soundforge er udmærket, men hvis du vil lave et mere "professionelt" produkt, vil jeg anbefale et multitrack program som eksempelvis Acid 4 der bygger på samme kerne som soundforge. Fordelen er, at hvis du eksempelvis gerne vil brænde det færdige resultat ned på CD, kan du i de fleste multitrack programmer inddele cd'en i spor så hvert kapitel har sit eget spor. Det er også i længden nemmere at arbejde med, da jeg ikke forstiller mig at du vil læse bogen op fra A til Z på én gang.
Hvis du bruger windows 98/ME eller Mac er det bedste og billigste helt klart Protools!!!
http://www.digidesign.com/products/prd_overview.cfm?product_id=1202
Avatar billede viggohalling Nybegynder
25. januar 2004 - 23:34 #6
Jeg ser på de gode råd og vender tilbage
Avatar billede viggohalling Nybegynder
26. januar 2004 - 13:22 #7
I må dele. Tak i satte mig på sporet af mulighederne.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. januar 2004 - 13:23 #8
takker :-)
Norbert
Avatar billede mr.malmros Juniormester
26. januar 2004 - 15:22 #9
selv tak. Held og lykke!