Avatar billede furious Nybegynder
25. januar 2004 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SMC 54 Mbps wireless cardbus adapter SMC2835W

Hej alle
Jeg har netop (desværre) været ude og købe en SMC barricade g 2,4 Ghz 54
Mbps wireless cable/DSL router (SMC2804WBR V.2) + tihørende 54 Mbps wireless
cardbus adapter(SMC2835W) til min bærbare.
Routeren havde jeg ikke nogle problemer med at installere og den kører
upåklageligt med mine to PC´s tilsluttet via Ethernet. MEN det store problem
er at få installeret det PCcard i den bærbare, hvis jeg er heldig at få
kortet installeret, låser PCén efter 2 min. og jeg må slukke den og starte
op igen. Efter opstart finder PCén nyt hardware og hvis jeg er heldig kan
jeg få kortet installeret igen efter at have prøvet 7-10 gange med div.
reboot??!. for det meste kommer den med en errorcode 10?!!, kortet kan ikke
startes???.
Jeg troede så måske at det var problemer med PCén og har lånt en anden
bærbar (andet mærke og med helt ny XP installation) men problemet er det
samme??!
Jeg har hentet nye drivere/firmware og mener snart jeg har prøvet ALT!!. Jeg
mente først at det måtte være noget defekt hardware, men nu syntes jeg det
ligner et Driver/softwareproblem??!!
Har søgt lidt på google og det ser ud som andre måske har samme problem??,
men er der måske nogle i denne nyhedsgruppe som skulle have en løsning?

Jeg kører win. XP prof. med SP og alle opdateringer. begge PC´s er P4 med
512 mb ram.
Det skal lige siges at de medfølgende driver IKKE er certificeret af Windows
XP!!

PFT.
D
Avatar billede kgalant Nybegynder
25. januar 2004 - 11:41 #1
Kan der have været andre trådløse kort i samme PCMCIA slot som den du stikker SMCen ind i?

Har selv samme kort, og installationen af det gik helt glat lige fra første fløjt, men har til gengæld været ude for, at en Dell ikke ville lade sig installere på maskinen når der var spor af et andet netværkskort i samme slot. Det hjalp både at skifte slot samt at afinstallere softwaren fra det andet kort.
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2004 - 12:27 #2
Det kan faktisk godt være kortet som er defekt! det var sådan mit trådløse pmciakort opførte sig da det gik i stykker.
Avatar billede furious Nybegynder
25. januar 2004 - 21:42 #3
hej
Der har aldrig været installeret andre PCcard i de bærbare!
hmmm Jeg venter lige og ser om der måske kommer flre svar!! hvis ikke, må jeg prøve at få byttet skidtet!!
Avatar billede furious Nybegynder
27. januar 2004 - 16:31 #4
Hej igen!
Ja det kom aldrig til at virke OK, selvom jeg kontaktede SMC hotline (UK) som godt kendte til dette problem!!?. kanon produkt!! OR NOT!. men de sendte mig bla. en mail med diverse ting jeg skulle prøve. nederst i denne tråd kan i se hvad de skrev og måske er der nogen som kan bruge det?.
Efter jeg havde pillet lidt, kunne jeg få det til at køre stabilt i 10 min. MAX. tsk tsk.
Jeg har nu afleveret skidtet tilbage og købt mig en D-link løsning og her kørte det første gang og kører stadig perfekt.

---------------- mail fra SMC  ------------------------------------------
Actions that I took until now where:

1. Download and the latest version of the SMC drivers and utilities
2. Uninstall Windows-XP Hotfix Q815485
3. Download and install Microsoft update KB826942
4. Inserting the card, install driver, install utility
5. If Code (10) error: go to the WinXP Device Manager and make nescesssary
configuration settings (SSID, channel....)
6. If leds still aren't lit, deattach and reattach the card
7. Uncheck "Use windows to connect to wireless network"
8. Now you can open the SMCutility...

Regards,
Cris Rubio
SMC Networks, S.L.
Technical Support
---------------- mail fra SMC  -----------------------------------------
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2004 - 16:34 #5
det er jo fint nok at du har fået det til at virke med noget andet! desværre er det sådanne nogle gange.

men så må du jo huske at lukke igen!
Avatar billede furious Nybegynder
27. januar 2004 - 17:30 #6
hey! ja, men så lukkes den!