Avatar billede kgalant Nybegynder
25. januar 2004 - 11:16 Der er 2 kommentarer

Alternativ til opsætnig vha. tabeller

Jeg har et script der spytter noget content ud, som jeg gerne vil have opstillet på en fornuftg måde.

Jeg kunne godt tænke mig at bruge et frameset, men det lader sig ikke gøre, da alt indholdet kommer fra det samme script.

Derfor er jeg på tabeller lige nu, men jeg kunne godt tænke mig at kunne dimensionere tabellerne relativt (som med et frameset - 10%,*,8* osv.) i stedet for at angive størrelsen på forhånd i pixels - da det giver pænt grimme resultater hvis vinduet ikke er maksimeret.

Hvordan kan jeg få disse ting formateret fornuftigt? Tabeller? Frames/Iframes? CSS? Noget andet?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
25. januar 2004 - 13:19 #1
Det er svært at sige når jeg ikke har set formålet med dit script. Men jeg kan da ikke se hvad der afholder dig fra at bruge frames med udgangspunkt i ovenstående problemstilling; et script kan jo bare deles op i hvor mange frames du nu får brug for (kgalant.php?frame=1, kgalant.php?frame=2 osv.) men med css kan du jo bare sætte procent i stedet for pixels eller em? :)
Avatar billede kgalant Nybegynder
25. januar 2004 - 14:30 #2
Kan du give mig et eksempel på hvordan jeg skal opsætte det med CSS?

I øvrigt er opdelingen af scriptet ikke nogen særlig god ide, da jeg ved at holde det samlet meget nemmere kan holde styr på nogle meget komplekse afhængigheder mellem de forskellige dele i forhold til med JavaScript (synes jeg selv)...