Avatar billede eraserhead Nybegynder
25. januar 2004 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Erfaring med NEC 1300A?

Hej.

Er her nogen med positiv/negativ kritik af NEC 1300A DVD brænder? Jeg håber på den positive - jeg har bestilt drevet :-)

Noget jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede janl2000 Nybegynder
25. januar 2004 - 11:14 #1
Det er en alletiders brænder der kan skrive til alle formater, du skal dog være opmærksom på at den kun kan skrive på bestemdte dvd-medier, som f.eks. Verbatim. Men det kan dog løses, der er udgivet firmware, som opdatere chippen i brænderen som gør at den vil kunne læse flere formater, jeg har selv opdateret min flere gange nu og det virker. Men personligt bruger jeg kun de billige medier som Princo (de hvide), så er det kun nødvendigt at opdatere firmwaren en gang. Her er en adresse til hvor du kan købe billige dvd´er fra tyskland, og i højre side er der et link til firmware http://www.nierle-shop.com
Avatar billede eraserhead Nybegynder
25. januar 2004 - 11:40 #2
Det var det jeg håbede at høre. Hvilken firmwareversion kører du med?
Jeg har allerede bestilt skiver hos Nierle - jeg har hos dem kigget på nogle skiver de kalder B-grade. Ved du hvad det betyder?
Avatar billede dmskay Nybegynder
25. januar 2004 - 11:41 #3
du har ret janl2000, der var problemer med brænderen i starten da firmwaren hed 1,05, der var meget få media den understøttet men med den nye firmware 1,09 køre det hammer godt, så du kan godt glæde dig eraserhead.

dmskay:-)
Avatar billede janl2000 Nybegynder
25. januar 2004 - 19:36 #4
Jeg køre med firmware version 1.10 det er den nyeste der lige er kommet på gaden, firker rigtigt godt brænder med 4 speed
Avatar billede eraserhead Nybegynder
25. januar 2004 - 22:55 #5
Jeg ser frem til leveringen. Tak for indlæggene.
Avatar billede eraserhead Nybegynder
25. januar 2004 - 22:56 #6
Jeg har problemer med at acceptere dit svar. Jeg prøver lidt senere.
Avatar billede eraserhead Nybegynder
25. januar 2004 - 23:34 #7
Til janl2000. Kan du fortælle mig hvor du har fundet version 1.10?
Avatar billede -guf_dk- Nybegynder
26. januar 2004 - 08:56 #8
version 1.10 heder 1.0A på NEC's hjemme side ... 0A = 10 (hex)

her et dowmload-link --->
http://www.necd.de/software/1453_Firmware_ND-1300A_WIN10A.zip

og her et link til NEC's firmware hjemme side --->
http://www.necd.de/softwareoverview2.php/id/557/lang/ENG

M.V.H.
-GUF_DK-
Avatar billede eraserhead Nybegynder
26. januar 2004 - 09:21 #9
-guf dk- Tusinde tak for det hurtige svar.