Avatar billede malkekoen Praktikant
25. januar 2004 - 04:37 Der er 7 kommentarer

D-link DI-604 kun som switch?

Hej... Jeg skulle have 2 computere på netværk, så de søde mennesker i en vis butik solgte mig en Dlink DI-604. Jeg har nu fundet ud af, at der også er router i denne, hvilket jeg slet ikke skulle bruge.

Mit problem er, at jeg ikke kan få det til at virke. Mit spørgsmål er derfor: hvordan slår jeg routerdelen fra, så den kun kører som en switch? Kan man det? Og hvis ja, skal computerne sættes specielt op?

Jeg håber meget, at der er et klogt hoved derude :)...

Ps. Jeg kan ikke levere routeren tilbage...
Avatar billede redhat9user Nybegynder
25. januar 2004 - 08:13 #1
Den skal da virke som en switch og en ekstra gateway på netværket skader ikke, du kan bare lade være med at fortælle dine PC'er om dens adresse.

Du kan rette settings og slå DHCP fra hvis du kender dens IP adresse. Tast adressen ind i en browser og kig under "LAN". Du skal naturligvis også lige sikre dig at dens IP adresse ikke er sammenfaldende med en gateway eller en anden maskine på nettet.
Avatar billede malkekoen Praktikant
25. januar 2004 - 18:37 #2
Jeg er lidt grøn, så du må lige forklare dig lidt nærmere. Skal dhcp'en slås fra i min nuværende router? Skal jeg give begge pc'ere en fast ip? Og hvis ja, skal denne ip så også tastes ind i routeren? Jeg kender adressen på di-604, men ikke på den anden. Hvordan kan jeg finde ud af det?

Håber du gider at tage dig tid til at svare på mine "dumme" spørgsmål :)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
25. januar 2004 - 19:37 #3
Adressen på den anden router kan du se i dine netværksindstillinger på PC'en. Det er gateway adressen, det drejer sig om.

Du skal bare sikre dig at du ikke har 2 DHCP servere på nettet, så hvis DHCP er slået til i den gamle router skal du slå den fra i den nye.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
25. januar 2004 - 20:21 #4
Nu begynder jeg da at undre mig lidt. Har du 2 PC'er og en router med kun 1 port, eller hvad? I givet fald vil det da være fiksere at fjerne den gamle router og erstatte den med den nye.
Avatar billede malkekoen Praktikant
28. januar 2004 - 21:02 #5
Så funker det. Routeren skulle bare sættes til dynamisk IP. Tak for hjælpen.
Avatar billede malkekoen Praktikant
28. januar 2004 - 21:03 #6
Hvordan giver jeg point?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
29. januar 2004 - 17:05 #7
ingen point til mig tak, jeg er stået af pointjagten. Læg et svar og snup dem selv.