Avatar billede zikor4 Nybegynder
25. januar 2004 - 04:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med RAM

Hej allesammen...

Jeg har et problem, der er begyndt her på det sidste.

Engang imellem, når jeg browser mere end 1 vindue, så bruger explore.exe pludslig alle mine ram. Ved ikke hvad der sker, og har lige tjekket for virus, men det kan selvfølgelig være at den ikke fanger den.

Håber nogen kender til problemet...

Hvis i ønsker information om mine ram, så bare sig til. Men tror ikke det er dem!
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 04:39 #1
Hvis det er en fejl der pludseligt er opstået er det 99.99% IKKE rammenes skyld.
Lyder snarere som en typisk windows programfejl. Hvorfor windows begynder på sådan noget ved jeg ikke en pind om, men jeg er 100% sikker på at en geninstallation af dit styresystem vil løse problemet.
(tror heller ikke det er hverken virus eller spyware)
Avatar billede zikor4 Nybegynder
25. januar 2004 - 06:07 #2
Jeg har virkelig ikke lyst til at geninstallere mit windows, da jeg lige er blevet færdig med at installere, og indstille programmerne jeg har osv.

Så det ville være pænt nedern at skulle gøre det.

Kan det evt. skyldes at jeg måske skulle hente et Free-Ram program eller noget?

(Skal lige siges, at det kun sker ved meget specielle tilfælde af browsing på mapper rundt omkring på min pc / netværker..)

P.s. Har valgt ikke at acceptere dit svar "endnu" da jeg lige vil se om der er andre der har en idee om hvad problemet måske er :D
Avatar billede kbu Nybegynder
25. januar 2004 - 13:43 #3
Hvordan ser du at al RAM briver brugt ?
Principielt kan man jo sige at ubrugt RAM er spildt RAM. Problemet vil på denne baggrund så først være hvis Windows ikke vil frigive RAM når der er et nyt behov.
Dit problem er "begyndt her på det sidste", men du skriver også at "lige er blevet færdig med at installere, og indstille programmerne jeg har osv." så prøv at gå instillingerne igennem igen.
Avatar billede zikor4 Nybegynder
25. januar 2004 - 21:55 #4
Jeg bruger WinBar, som viser mit RAM forbrug, meget nyttigt...

Jeg kan virkelig ikke se hvilket program der gør det, da det er processen Explore.exe der pludslig bruger 350MB RAM eller mere...
Avatar billede kbu Nybegynder
25. januar 2004 - 22:37 #5
explore.exe er hovedprocessen for de dine brugerprogrammer der kører.
Prøv at afinstallere de programmer du har installeret og se hvor problemet forhåbentlig forsvinder.
held og lykke.
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 22:41 #6
Det er svært at se hvorfor at Explorer.exe pludseligt bruger alle rammene. Jeg ved ikke om en "repair" af din windows-installatin vil hjælpe.
Ps. Et lille tip, HVIS det ender med en re-install af det hele. Når du har installeret dit system som det skal være med programmer og det hele, så lav en ghost (backup) af det. Så hvis der fremover kommer virus eller andre problemer, så kan du til enhver tid vende tilbage til din ghost.
Avatar billede zikor4 Nybegynder
26. januar 2004 - 18:42 #7
tak for hjælpen allesammen, jeg tror jeg lader problemet være en lille uges tid, og hvis det så ikke går i sig selv eller noget, så re-installer jeg, og laver en ghost som thorun foreslog..