Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
24. januar 2004 - 22:46 Der er 6 kommentarer

pc kører dårligt

hej alle sammen... mit problem består i at jeg har en computer med 512 mb ram, amd athlon 2000+ processor, geforce 3 grafikkort med 128 mb ram og 80 gb harddisk... men jeg synes min pc kører meget ustabilt.. jeg har ikke ret mange programer på og der er stadigvæk omkring 40 gb harddisk ledig.... den hakker og og kører generelt ret langsomt... hvis der er nogen der kan komme med nogle gode råd, eller måske give mig nogle links til nogle hjemmesider ville det være fedt....
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2004 - 22:51 #1
Scan lige online med X-block og Panda.
Finder de noget, er det der vi skal lede.
http://spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
24. januar 2004 - 23:37 #2
Prøv også at scanne med Spy Sweeper ( http://download.com.com/3001-2144-10247265.html ) og at Defragmentere! Damn, det har hjulpet mig mange gange! :D
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 02:50 #3
Min løsning på PC-problemer er at lave en frisk installering af ALT hvad jeg skal bruge af programmer og styresystem. Og når jeg så er tilfreds med den friske installation af OS og diverse programmer, så tager jeg en ghost (back-up med norton ghost) af hele harddisken. Dvs. hvis mit systen en dag får virus, bliver langsomt, bliver ustabilt eller noget helt 4, så kan jeg til enhver tid genskabe min backup. Og så har jeg igen en frisk installation af mit styresystem og mine programmer.

Hvis du kun har een harddisk, så del den op i to, så du har OS på den ene del og alt muligt skrammel på den anden.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 11:32 #4
Thorun>>Det er en udmærket idé ingen tvivl om det, men jeg kan ikke se at det vil løse spørgers problem, så hvorfor lægger du det som et svar?
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
25. januar 2004 - 14:45 #5
jeg har hørt en online scan på min computer og der blev fundet 27 infected files som nu er repareret (imponerende at der var så mange eftersom man tænker på jeg kører med avg antivirus).. men det hjalp lidt på det, men jeg er stadig væk ikke helt tilfreds... den hakker især meget når jeg kører spil (return of the king, war of the ring) er den besværlig... skulle den jo ikke gerne gøre eftersom den opfylder alle kravene rimelig sikkert... på grund af noget knas med computeren har jeg installeret win xp igen så computeren skulle være helt frisk...  men som sagt er jeg stadig væk ikke helt tilfreds med ydelsen...
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 14:51 #6
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.