Avatar billede dude Nybegynder
21. september 1999 - 23:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Slet oversigt i adresselinien i IE

Hvordan sletter man den oversigt IE automatisk laver over de adresser man har tastet ind i adressefeltet? (rullegardinet)

Den forsvinder ikke når man i Windows 95 trykker "Ryd" for at slette alle personlige oversigter o. lign.
Avatar billede fcs Novice
21. september 1999 - 23:45 #1
Gå ind i "tools", klik på internet options (nederst)! Under fanebladet "General" står nederst en knap "clear history" Tryk på den og vupti, så er rullegardinet tømt!!!!
Avatar billede Slettet bruger
21. september 1999 - 23:47 #2
De er også meget praktiske at have stående, så skal man ikke taste så meget, når man skal bruge en adresse igen.
Avatar billede johnc Nybegynder
22. september 1999 - 00:25 #3
Start med at ha' Windows 98-
Klik på "funktioner" - "internet-indstillinger" og "ryd oversigt" -
så er alt væk !!!
Avatar billede fcs Novice
22. september 1999 - 00:34 #4
Ja, det var jo det jeg skrev, min version er bare på engelsk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede johnc Nybegynder
22. september 1999 - 00:36 #5
Yes - i know -
men det drejer sig vel mest om at dude bruger windows 95 ?
Avatar billede fcs Novice
22. september 1999 - 00:41 #6
OK, men hvad har det at gøre med hvordan han fjerner indholdet af "rullegardinet" - min metode virker i IE5, det ved jeg. Jeg ved ikke om det har nogen indflydelse at man bruger 95 eller 98, men vi må jo vente indtil vi hører fra Dude.

P.S.: Hvis du bare gentager mit svar, hvorfor laver du det så til et nyt svar???????
Avatar billede johnc Nybegynder
22. september 1999 - 00:46 #7
Det ku' jo være dude ikke var så god til engelsk - og han har garanteret en dansk version - så det var bare en lille hjælp !!
Avatar billede fcs Novice
22. september 1999 - 00:50 #8
En lille hjælp laves som en kommentar, ikke som et svar - specielt ikke hvis andre har svaret allerede!!!!!
Avatar billede johnc Nybegynder
22. september 1999 - 00:54 #9
Ok - fcs - jeg havde måske ikke læst dit svar ordentligt igennem - jeg havde bare en løsning som jeg ville gi' videre - så al kredit til dig !
Avatar billede fcs Novice
22. september 1999 - 00:59 #10
Tag det ikke personligt - du gjorde det sikkert i en god mening. Jeg er bare lidt træt af at visse personer her på Eksperten scorer billige point på andres arbejde (Er ikke sket for mig personligt, men der har været eksempler på det). Bare rolig - jeg er ikke sur på dig personligt, men jeg blev vist lige lidt angrebsiv da jeg troede at det var ved at ske for mig ;-)
Avatar billede johnc Nybegynder
22. september 1999 - 01:24 #11
Helt i orden - fcs - jeg er nybegynder på dennne side - og aner i virkeligheden ikke hvad man kan bruge point til ? (og vidste derfor heller ikke det med svar/kommentar) - det ku' du måske forklare mig - så får du nogle point - hvis det altså er sådan nogle man bare ka' dele ud ?
PS. Jeg har ikke taget noget personligt !
Avatar billede fcs Novice
22. september 1999 - 09:23 #12
En kommentar bruges hvis du har et eller andet som måske ikke er et komplet svar, men måske kan hjælpe lidt til at afhjælpe problemet. Det kunne f. eks. være at du kan huske en adresse hvor du mener at står lidt som kan hjælpe. Du kan også sende en kommentar hvis du ønsker at få yderligere oplysninger fra ham der stiller spørsmålet (hvis du mener at han ikke har inkluderet alle relevante oplysninger i sit spørgsmål). Et svar giver du hvis du har et bud på hvordan problemet løses (og andre ikke er kommet med det samme svar ;-)) Du kan godt svare på et spm. hvor andre har svaret, hvis du mener at deres svar ikke er godt nok eller ikke er korrekt.

Point bruger du når du selv vil stille et spørgsmål. Du skriver dit spm. og giver det et antal point som du "betaler" den der svarer. Antallet at point sætter du efter sværhedsgraden af spm. (jo flere point, jo sværere spm.). Hvis du vil have et hurtigt svar kan du også hæve antallet af point og skrive at du vil have et hurtigt svar.

Det er da pænt af dig at tilbyde mig point for denne lille forklaring, men da dette ikke er andet end en uddybning vil det typisk ikke være noget som man skal give point for!!!

P.S.: Hvis du opretter et spm. og du modtager et svar fra en eller anden, så husk at teste svaret inden du accepterer det. Det kan ske at svareren har misforstået dit spm. eller der er en fejl i svaret.
Avatar billede swjensen Nybegynder
22. september 1999 - 17:23 #13
Alternativet er at fjerne alle værdier fra HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Det går ikke ud over din history
Avatar billede Slettet bruger
22. september 1999 - 23:56 #14
Jamen! hvorfor dog fjerne de adresser, de er da gode, at have, specielt, hvis det er nogle, som man besøger tit. Så er det da hurtigere, at starte indtastningen end af finde et bogmærke.
Avatar billede dude Nybegynder
23. september 1999 - 23:19 #15
Interessant diskussion, men jeg forstod den nu godt på engelsk, selvom jeg har den danske udgave.

Så øøøhhh...points til fcs.
Avatar billede fcs Novice
24. september 1999 - 00:36 #16
Mange Tak ;-)