Avatar billede bendict Nybegynder
24. januar 2004 - 14:19 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

halvdelen af min HD er væk

forleden installerede jeg win xp på en ny computer med en 80 gb hd. installationen kørte jeg fra cd og brugte også denne til at partitionere hd'en. da xp er kørt ind og er køre klar har jeg pludselig kun en hd C: på 40 gb der er ikke oprettet en partition men halvdelen af HD er jo væk. Hvor er den og hvordan finder jeg den igen ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. januar 2004 - 14:25 #1
h klik på den computer klik administrere
vælge diskhåtering der kan du ser resten af din harddisk
så kan du bare opret partitioner og formatere......osv
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. januar 2004 - 14:28 #2
eller
klik start kontrolpanel-administration-computeradministration-diskhåndetering
der kan du ser resten af din hardisk h klik og opret partition
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2004 - 14:57 #3
du mangler nok at formatere den sidste halvdel.
Avatar billede bendict Nybegynder
24. januar 2004 - 15:51 #4
ok. skal jeg vælge primær eller udvidet ?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 16:19 #5
Det er i princippet ligegyldigt om du vælger primær eller udvidet. Der kan dog max være 4 primære partitioner, så skal du bruge flere kan du vælge udvidet.
Avatar billede bendict Nybegynder
24. januar 2004 - 16:29 #6
ok jeg valgte udvidet og nu kan jeg ikke formatere mit nye drev hmmm...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 16:35 #7
så skal du oprette et/flere logisk drev på den udvidede partition - så kan du formattere...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. januar 2004 - 16:55 #8
Avatar billede bendict Nybegynder
26. januar 2004 - 12:46 #9
tak for hjælpen nu kører det
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
26. januar 2004 - 13:03 #10
selv tak og tak for point..