Avatar billede larsdige Nybegynder
24. januar 2004 - 10:49 Der er 9 kommentarer

Baggrundsbilled i Tabel og ramme

Hvordan enabler man muligheden for at indsætte baggrundsbilled i tabel og ramme i Frontpage 2000.

Jeg har fundet feltet, men det er ikke muligt at vælge.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
24. januar 2004 - 11:01 #1
Har du sat hak i den lille checkbox der er oven over boksen?
Den hedder "Brug baggrundsbillede"
Avatar billede larsdige Nybegynder
25. januar 2004 - 16:23 #2
Det er ikke muligt at sætte et hak i den lille checkboks. Det er det som er mit problem.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:32 #3
Det er fordi (i hvert fald i FP 2000) at du først skal indsætte billedet. Properties ikonet bliver først derefter tilgængeligt.

Stil din cursor i den celle, hvor du vil have dit billede. Højreklik og vælg Cell Properties. Sæt X i "Use background image" og peg dit billede ud.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:33 #4
;) by the by - syntes 100 p er lidt i overkanten
Avatar billede larsdige Nybegynder
25. januar 2004 - 16:40 #5
100 p er mange point, men jeg har arbejdet med problemet i flere dage, så det er det værd hvis jeg får en løsning!!!!

Jeg kan stadig ikke vælge "Use background image".

Step by step:
- Opretter ny side
- Opretter tabel
- Placere markør i tabel og vælger egenskaber for celle eller tabel
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:52 #6
sry jeg er hvist ret tung i det, du kan jo ikke xé af i feltet....

kan du godt indsætte et billede der ikke skal være bg ??
Avatar billede larsdige Nybegynder
25. januar 2004 - 16:56 #7
Ja det er ikke et problem.

Jeg har fundet en work around. Jeg opretter tabel i Frontpage Express, indsætter baggrundsbilled i tabel, gemmer og åbner i Frontpage 2000. Nu har jeg en tabel med baggrundsbilled, men hvis jeg kigger under egenskaber, kan jeg stadig ikke vælge baggrundsbilleder.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:59 #8
mhh sgi ret vierd. Kunne næsten tyde på at noget er gået i smadder i din FP installation. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at fjerne FP, genstarte og så installere FP igen......

Du kan jo selvfølgelig selv vælge at kode i FP´s html del, men så går WYSIWYG delen ligesom fløjten....
Avatar billede larsdige Nybegynder
25. januar 2004 - 17:01 #9
Jeg tror jeg prøver en ny installation..